Tuesday, November 8, 2016

Yavrusunu Döven Anne

Sevgili Ayşe'nin son yazısında okuyunca pazar günü şahit olduğum bir olayı yazmak istedim.

Burda deniz yok, tümülüs var. Salak salak camdan bakıyorum. Normalde insanların çok az geçtiği patikadan bir kadının iki elinden iki kızı tutuyor, yürüyorlar. Sağdaki elinde torba vardı. Küçük kız elini bıraktı kadının. Koştu biraz. Tekrar annesinin elini tuttu, tutmasıyla düşmesi bir oldu.

Kadın önce torbayı attı bir kenara. Sonra da küçük kıza bir tokat patlattı. Aynı eliyle de üzerindeki tozu silkeledi.
Noluyor diye bakarken, birden kızın saçından tokayı çekip, kızın saçını toplamaya başladı. Küçük kız, başı önde, annesi saçını çekiştiriyor (burada bir sorun yoktu), karşısındaki büyük kızı ittirdi. 
Büyük kız da, küçük kızı.
Sonra saç toplandı, tokalandı. Büyük kız bıraktı annenin elini, koştu. Küçük de arkasından.
Bu sefer büyükle küçük itiştiler.
Sonra anne bir bağırdı ikisine. İkisi de annenin elini tutup yürümeye başladılar.

Ben afalladım.
Düşene bir de sen neden vuruyorsun ki?

Sonra, "bak şu abla kızıyor sana yemeğini ye" diyen bir kadına kızmıştım Ankara'da.
"Benim için sorun yok, istemezsen yeme" demiştim.
Kadın da başladı, "bu çocuk yemiyor" bikbikibkibik
Ağzına tükürdüğümün kadını.

Çocuk isterse yer, rahat bırakın. Bu iki kadını nasıl düzelticez millet olarak bilmiyorum neticede o da annesinden gördüğünü yapıyor.

Sonra kendi çocukluğum düşünüp, meditasyon yapıyorum.
Pazar günü yutuptan yönlendirmeli meditasyon dinlerken, internet kesilmiş. Ben de uyuya kalmışım.

Sağaltımım yarım kaldı aehrjere
Her sabah yapmaya çalışıyorum.

Dünyayı bu annelerden temizlememiz lazım.

Sevgiler

J.


20 comments:

  1. "Anne baba ve diğer ölümcül şeyler" adlı hikaye kitabını okumuş muydun, okumadıysan sakın alma, iki sene önce geri dönen kargoyu saklıyorum, içine koyacağım. Bence aile diye bir şey olmamalı, anne baba olmamalı, kötü çocukluk anılarını bir ömür taşımak zorunda kalanlar olmamalı...


    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet. Travmatik bir cocukluk yerine hic yasamamali. Benim icin bircok kisi iyi bir anne olabilecegimi soyler ama ben kendimde o gucu hic gormedim. O sorumlulugu kaldiramayacak kadar tembelim, ki erken yatan, erken kalkan kismen duzenli biriyim,

      Delete
  2. Bu anlattıkların hiç kalıyor biliyor musun. 'Öz kızını satan anne' başlıklı kaç gazete haberine rastladım, dünyadan tiksindim...
    Bazılarının anne olmaya hakkı yok. Bildiğin çöp konteynerına üst üste atıp kısırlaştırılmaya göndereceksin:((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biliyorum ama bu bile bana agir geldi.

      Delete
  3. Herkes elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor ebeveynlik konusunda. Üreme kabiliyeti tüm dişi canlılara bahşedilmiş. Dünya var olduğu sürece iyi - orta - kötü çocukluk geçirenler var olacak diye düşünüyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Su yasa kadar sahit olduklarim ve medyada gorduklerim ile size katilamayacagim. Annelik biyolojik bir durumdan ote, bir sanattir. Cok elit bir ortamda buyudunuz ve yasiyorsunuz sanirim.

      Delete
  4. 3 senedir ağzıma tükürdü ama bırak bir fıske vurmayı, sesimi bile yükseltmedim, en fazla sert bir yeter çekip kendimi yanından uzaklaştırdım. Ama bazen böyle evire çevire dövme hayali kuruyorum. Düşünce suç mudur? Yoksa davranışa döküldüğünde mi suç olur?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence düşünce suç değildir. Eyleme dökersen suçtur.
      Ayrıca kızını dövmeyen dizini döver Sevgili C :)
      Zamanında beni de dövselerdi...



      Delete
    2. Ayrica ureme tum disilere bahsedilmemistir. Kisirlik tedavisi yaptiran, cocugu olmadigi icin evlatlik alan insanlari goz ardi etmeyin.
      Ben dogustan cocuk dogurma hormonu, geni olmayan biriyim. Fanusta yasiyor olmalisiniz hakikaten.

      Delete
    3. son yorumum sana gelmiş gibi ama değil Sevgili C!!
      Fanustaki Anneye yazmıştım. Anlamışsındır.

      Delete
  5. Ceren'i destekliyorum.

    Anlayabiliyor ama yapmıyor. İstese o su bardağını gözüme baka baka yere dökmez. İstese o boyaları 77 kez etrafa fırlatmaz. Dünyayı benim gibi annelerden de temizlemeli. Gerçek bir disiplin sağlayamayan. Her seferinde hoşgörme seçeneğine yönelen.

    Ben yani, benim gibi tembel anneler. Çocukları şımarık, tatminsiz ve mutsuz olma risk grubunda olanlar. Kendime çekidüzen vermezsem olacağı bu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ceren'i gordum annelik yaparken.
      Cok sakin, anlayisli ve sabirliydi. Maya'yi anlattigi kadar bildigim icin. Cocuk gozlemci, onu gormustum. Hakikaten Ceren'in yaptigini herkes yapamaz. Yapamayacagini bilen zaten atiyor cocugu, ya sokaga ya da anne/babaanneye.
      Seni bilemiyorum. Ayse'nin yazisini okumani oneririm.
      Ben de bakici anne olmayi dusunuyorum uzun zamandir.

      Delete
    2. Sabah sabah moralim tavan yaptı :))) Üstelik iki numero sağolsun, boynuma kadar kakaya bulanmışken, çok iyi geldi..

      Delete
  6. Dün Doğu'ya aşırı kızgınken yazdım o yorumu. Abartmışım.

    Okuyorum Ayşe'nin Kozasını :)

    ReplyDelete
  7. Annelik doğurmaktan öte bir şeydir. Anneler insan inşa ederler. Böyle şiddet gösteren annelerin çocukları da büyüyünce sıkıntılı olurlar. Keşke biraz kendilerini geliştirseler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet ve hiçbir insan çocukluk travmasını hak etmez.

      Çocuklar asla şiddete (psikolojik şiddet dahil) maruz kalmamalı.

      Delete
  8. şuna inanıyorum: Herkes evladını sever, ama herkes anneliği sevmiyor-sevemiyor.O zaman da örselenmiş çocukluklar ortaya çıkıyor.Ben anneliği de çok çok sevdim. Ama iyi bir anne miyim bilmiyorum:S Maddi manevi şartlar elverse 2.3.4. bile doğururum :P biyolojik olarak çocuk sahibi olamasaydım koruyucu aile olurdum. benim single ikiz kardeşim de koruyucu aile olmak istiyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :D

      bas bas çocukları!!
      tek yumurta mısınız? ay merak ettim.

      Delete
    2. yohh anam bu ülkenin nesine doğurayım 2'yi 3ü ama gönül isterdi:( ikiz kardeşimle aslında tek plesantada doğmuşuz (yada doktorun kafa güzelmiş öyle zannetmiş, küçükken gazeteye filanda çıkmışız hatta:P) ama ayrı yumurta ikiziyiz.Hiç benzemiyoruz..

      Delete
    3. Fantastiksin Ahu!

      O zaman ben de hafızayı kurcalayayım. Yeni Asır'da mı çıktınız :D

      Delete