Monday, January 2, 2017

Avokadoya Guzelleme | Akrostis

Abaniyorum avokadoya
Varsin sarimsak koksun bedenim
Olgunlassin diye yatiriyorum elmaya
Kim istemez ki her gun yiyim
Abaniyorum avokadoya
Dilim dilim, ezim ezim
Olgunlassin diye yatiriyorum elmanin koynuna...

Persea americana adli bu meyveden oturu Avokado Ya Resullullah!

Gecen cumartesi erkenden pazara gittim. Sadece avokado almak icin. Erken dedigim de sabah 9:40. Gevsek gotlu Egelilerim daha tezgahlari yeni aciyor!
Dolayisiyle henuz yerlesmemis kasalara baka baka yol aldim. Ustten 9uncu kasadaki avokadoyu istedim de verdiler, hem de siftah amacli 4u 10 teleye.

Simdilik sabahlari tavada yumurtali avokadolu ekmek arasi, aksamlari da sarimsak ezmeli olaraktan tuketiyorum. Bu kadar yemenin de bir sakincasi vardir elbet. Hayirlisi.

Herkesler yesin. 
Baska tarifler de bakinayim. Somon fume var dolapta...

9 comments:

  1. Faydası ne ki avakadonun bu kadar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bilmem ki, tadı güzel!
      bol potasyum bildiğim.

      Delete
  2. bayılırım somon fümeye :D...
    Avokado, ceviz yada badem yada fındık , Hurma, kakao yada keçiboynuzu unu. atıyorsun rondoya (cevizden başlıyarak :P) değme nutellaya taş çıkaran überzüper bir şey çıkıyor ortaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vaayyyssss!!
      Rondom yok ama alırım :)
      Deneyeceğim.
      En büyük derdim hepsinin aynı anda olgunlaşması :)))
      Teşekkürler

      Delete
  3. valla j, bu tarife biraz hindistancevizi yağı eklersen anti bakteriyel özelliğinden dolayı raf ömrünü bir tık uzatırsın. hurmalar şu bol etli olanlardan olmalı (medine yada kudus hurma diyorlar). zaten dolapta pek bekleyeceğini sanmam :D ben kız ek gıdaya geçtiğinde yapmıştım ilk. babasıyla benden kıza kalmamıştı :P rodo yoksa rendenin en küçük kısmıyla da rendeliyebilirsin cevizi. hurmaları da rendelemeyi deneybilirsin rondo aslında jomojen bir yapı kazansınlar diye. yada el blendrıda olur. o vardır . var mısır? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hindistan cevizi yağı evde var. Her sabah oil pulling yapıyorum!!
      Blender da yok ama bir mutfak var evde, yemin ederim :D
      Deneyeceğim. Cumartesi çarşıya çıkayım :D

      Delete
  4. + zeytinyağı, limon, tuz : back to basic
    + nar, maydanoz, zeytinyağı: creative
    + kakao, stevia: tatlı krizine en abuk çare

    avokado muzla temas ederse çabuk olgunlaşıyor, aklında olsun. bir de kendi bünyesinde hafifçe titreşen bir şeyin (mesela buzdolabı) tepesine koymak süreci hızlandırıyor. tek tek oldurmak açısından.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İşte Avokado Kraliçesi geldi!!!

      Narlı saaltayı okudum geçen gün, aklımda. Evde nar çok.
      Hastayız sana Egeeeeaaaa!

      Delete
    2. :))) gece gece pörtleyerek güldüm: avokado kraliçesi. biz de sana hastayız ceeey!

      Delete