Thursday, January 12, 2017

Karla Gelen...

Neş'e ve çamurdur.
Kimisine de hasar, yara verir. Geçmiş olsun.

İyi ki Doğu'da 4, Ank'da 3 sene yaşamışım. Buradaki İzmirlilerden farkım oldu.

Bu sefer öyle böyle yağmadı, zaten artık herkes biliyor. Buralarda çiftlikte yaşamıyorsanız zaten kar lastiği de alınmaz :)

Çoğu araç yatıyor şu an. Bazıları da zincir takmış. Tren geçiyormuşcasına öküz gibi bakıyoruz, köpekler araç arkasından koşuyorlar havlayarak!

Bir şekilde işe geldik.

O ne güzel yağmaktır. Kuzeyde ve yüksek kotta olunca işi bıraktık ve dışarı attık kendimizi. Ben bildiğiniz yüz üstü attım ama kar daha 3cmmiş :)
Neyse ki kıyafet çok katmanlı olunca bişi olmadı.

Sonra işimize yaramayan çardak altına gittik. Arkadaşların bir kısmı Karadeniz'den. Yaa karda sucukk!!! mızmızlanıyorlar. Ben bu sefer 20cmlik kara attım kendimi. Ay selfiler vs.

Sonra şirketin 2 km ötesindeki Kuzey Yakası'na gittik, Dingiliz'i de alacaktık. Yol şöyleydi:
20 dk sürdü galiba. Biz giderken karşıdan gelen adam durdurdu. Camı açtığımda beni görünce gülümsemesi silindi suratından.
Jcb operatörüymüş.
Araç kalmış karda  :D Hafif araçları kurtarmaya giden iş makinesi kalmış.

Biz de iş var diye "gel bırakalım" demedik. Yürüyerek bizim yakaya gitti ve ben düşüncesizliğimizi şimdi fark ettim!!!

İşi hallettik. Aradım Dingilizi, "eeeh ben gelmiyimm yeaa" dedi. Adam müdür, sinirlendim. Suratına kapatamıyorum ok dedikçe anlatıyor. "Ok tamam" dedim kapattım. Tamam nedir biliyor olması lazım artık!!

Dönerken madem gelmicek, ben de işi kaçırdım.
Bastık, madem kar yağmış, sucuk alalım diye köye gittik.
Ne kadar varsa aldık.
İşte bir köy bakkalı.
Bakkal da muhtar amca. Beni fb'tan eklemek istemişti. Reddetmiştim. Bana bakıp "sen J hanımsın" deyince, eyvaah dedim.
Hee benim. Selebriti (ünlü)
Sucuk ve muhtar bakkalın bana hediye ettiği şekerle çıktık, tırıs tırıs bizim yakaya geçtik.
Sucukları ben kestim. Gerisi adamların işiydi.
12 kişilik aldık ama 35 kişi yedi sanırım!! Güzel oldu, plansız.
Sonra da yardan adam yapamayınca kardan adam yaptık. Kar topu oynadık. Ben cephe gerisi lojistik üstlendim. Hiç atmam kar topu vs.  
Pembe baretim ve renkli kardan adamımız. Etrafında fotoğraflar, selfieler. İzmir'de böyle.
 Artık dışarıda olmaktan yorulunca saatler sonra içeri girdim ve çıktım hemen. Kar topladım, yedim.
Ben bu yazıyı 2 gün önce yazacaktım ama olmadı bir türlü.
Karlar eridi. Sabah dolu yağdı, ardından korkunç bir yağmur. Islandım. Şimdi tekrar alıştığımız İzmir havasına döndük. Başka da bir numaramız yok.

Aynı gün omzumu incittim. Doktor önlem amaçlı ben paketledi. Bugün geçti bitti. Şimdi Çinlilere "önemsiz bişi, doktor abarttı" demiş olmama rağmen yalancı oldum. Hmpfff

Hadi donsuz geceler.
Öperim.

9 comments:

  1. El Nino uyarısı geçen sene için yapılmıştı. 1 sene gecikmeli geldi.
    Sahi ne kardı. 4-5 gün hiç ara vermedi. 4'te 3'ü eridi bitti şu an. Ben de ne oluyor, ora nire diyordum yazını okurken:)
    Omzun için geçmiş olsun. Bir de o kar'ı yemeyecektin. Kaç uzman uyardı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben seni merak ediyorum nerede yasarsin.

      Tv seyretmiyorum pek. Uzmanlar ne demis? Zehir mi yedim?

      Delete
    2. Okudum ama agir metalin alasini deniz urunleri ile aliyorum zaten. Bir karton bardak karla karsilasitirinca :))
      Gelsin midyeler!

      Delete
  2. kar yağdığı günü, kar küresinde oyuncak bir günmüş gibi hatırlıyorum şuan. güzel bir hatıramız oldu.

    kardan adamınız çok canlı kanlı duruyor.
    karda sucuk <3

    karlı yazılar çoğalsa. pof.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kar çok keyifli ve huzurlu.
      kar sessizliği ayrı bir huzur!
      sonrası neyse İzmir için kolay oldu. Tüm o yağmurla temizlendi her şey. Çünkü sonrası hakikaten rezalet genelde.

      Delete
  3. yaa resmen 3 gündür hasta ve iştahsızım, sucuğu okuyunca gözüm döndü. sucuk yemem lazıııım diye içten içe zıplıyorum şu an. yazının tadı 'bir zamanlar anadolu'da' filmi gibi biraz. izlemiş miydin?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayyy cok uzgunum. Damat kosup alip gelsin. Gitti kaylalar!
      Seyretmemistim. Istedigim gibi yazamadim. 2 gun kosede bekledi maalesef bu yazi. Bir daha gecmis olsun. Sifa ommu yolladim.

      Delete
    2. üzülme be yau, sucuk hayvansal protein :p ama aldım şifa ommunu, valla daha iyiyim bugün ;)

      Delete
  4. Ay çok şahane, burda da kar var ama kimse oralı olmuyor. Dün kızı çıkardım biraz oynamaya, baktım ilerde Aleman çocuklar kızakla burdaki dereye doğru kayıyor, daha ben Allah düşecek bunlar demeden dereye girdiler. Hava eksi 10 derece ve anaları babaları yok tabii, bi daha bi daha girdiler.. Ne oldular bilemiyorum ama içim gitti.. Kızım da tutturmuş kar yiyecekmiş nerden gördü anlamadım, bari senin tarife göre yapıp yedireyim boş boş yenmez o yahu..

    ReplyDelete