Friday, March 31, 2017

Bir tuhaf hastane

Dunku tuhaf muayeneden sonra bu sabah 8:30daki ultrasona gittim. Dun mamo icin hemen girip, cikmistim. Bu sefer oyle olmadi. 
Bekleme salonunda bekledim bir sure.
Sonra odaya girdim. Soyundum, uzandim bekliyorum.
Bekliyorum ve kimse gelmiyor.
Dun gece 11de oksuruk nobetine yakalandigim icin, erken de kalkinca cok yorgundum daha sabahtan.
Gozlerimi kapatinca uyuyabilecegimi fark ettim. Yine bekledim.
Nihayet iceri biri girdi ve isiklari kapatti. Benim uzandigim muayene masasi ile bilgisayar arasinda paravan var. Gorunmuyor.
Sonra bana seslendi, "nasilsiniz J hanim?"
Elbette gecen seferki neseli kadin!

"Iyiyim, siz nasilsiniiiz?"
Bilgisayari acti. Yutuba girdi. Adele sarkisi acti. Sonra "sever misiniz?" diye sordu. Aslinda Adele benim icin alelade bir kadin ama "evet" dedim. 
Aman Allam ne girtlak varmis kadinda, zenci girtlagiymis ama kadin zenci degilmis. Epey bir anlatti. Bilmiyormus gibi dinledim. 
Sonra birisini cagirdi yanina.
Ve nihayet yanima geldi. 
Buz gibi jeli surdu. Meger jellerin isiticisi varmis. "Aa isiticisi mi kapali?" diye sorunca anladim. 
Bir yandan kafasi ile muzige eslik ediyor, bir yandan bazen ingilizce soyluyor falan. Bana sorular soruyor. Cocuk var mi, evli miyim...
"Aman ne guzel gez dolas" dedi. Guluyorum ben de. Hastane olarak rahatlar. Ustelik Ank'dayiz. Ben Izmirlilere gevsek mi derdim?!
Iceri cagirdigi kizcagiz geldi. Mamo ceken kizlardanmis. Ekrandaki mamo hareketli imis, tekrar ceksinmis.
Detaya girmeyeyim. Hastanin adi Binnaz'mis. Cok zayifmis kiz zor cekmis mamoyu vs.
Benim doktor, "neydi o sarki, kimin karisiydi Binnaz?" dedi, kiza da "çalgici hocam" dedi. Kadin basladi calgisi karisi Binnaz sarki soyluyor.
Cildiriyorum, guldum.
Sonra bana dondu. "Ya siz de benim icin cok konusuyor, laklak ediyor, onun bunun arkasindan konusuyor diyeceksiniz" dedi, kahkaha atti.
"Benim arkamdan ne diyeceksiniz acaba?" diye sordum. O da guldu.
Ben de "cocuksuz, bekar, mutlu kadin dersiniz" deyince, "senden cok var, karistiririm" dedi yine guldu.

Ultrason devam ediyor bir yandan. Tipki dun oldugu gibi, o elinde tuttugu kismi birakti meme ustune, gece bir sms sesine nasil uyandigini anlatiyor. Ben benzer oldugu icin surekli guluyorum. Beni gevsek bulup, o da iyice gevsedi mi nedir. Cocugundan ve bu sabah nasil bir diyolog yasadiklarindan, dustan sonra dis fircalarken klozete oturmasindan falan bahsetti.

Ayh bitti sonunda. Adele'in sarkisi bitti. Sonra Amy Winehouse basladi. Bu sefer yine, "bu ayni kadin degil" diye baslayinca, "eymi vaynhaus" dedim.
"Hep sali gunu gelen hasta yuzunden bunlari dinliyorsunuz, kadinin telefon melodisi buydu" dedi.
Silindim eve gittim.

10:30da kardiyologa gittim bu sefer.
Bu sefer bu adam inanilmaz skiciydi. Monoton bir ses tonu. Ben bikkin girdim ama odaya bu sefer. Basima daha ne gelebilir diye dusunuyordum. Bisi olmadi. Kan, ekg ve efor istedi. Kan ve eforu reddettim. Daha sali gunu kan vermistim zaten. "Isterseniz faks cekerim, mesaj atarim sonuclari, kan vermicem" dedim. Eforu da istemiyorum dedim.

Ekgmi de cektirip doktora gosterince sorun olmadigini soyledi.

Eve gittim artik. Saat 12ye geliyordu. Acaip yorulmusum. Uyudum.

Aksamustu Sibel hnm aradi.
Memelerde sorun yok, kistler ayni boydaymis.

Domuz gibiyim. Bir tek oksuruk kaldi. Onu da Uzak Dogu merhemlerini gogsume surerek yumusatiyorum.

Artik Izmir'e gitmek istiyorum. Burada isim bitti.

16 comments:

  1. oh şahane haber! geçmişler olsun.

    ReplyDelete
  2. Ohh çok sevindim, gözün aydın...Ankara da gitmediğim hastane kalmadı özellikle özellerin hepsine gittik, başımıza gelmeyen kalmadı derken daha kötüsü geldi...Neyse sen iyisin,hep iyi ol..

    ReplyDelete
    Replies
    1. :(
      Ama atlattiginiz hikaye bu degil mi?

      Delete
  3. Aman iyi. İnsanın yolu hiç hastaneye düşmese keşke.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesinlikle.
      Adi da sifahane olarak degistirilmeli. Hasta degilsen bile hasta cikiyorsun oradan!

      Delete
  4. En iyi hastane taburcu olunan hastanedir:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. En iyi hastane hic gidilmeyendir

      Delete
  5. Geçmiş olsun ne değişik bir doktormuş. Ben ultrason için gittiğimde beni odaya aldılar üzerini çıkar uzan bekle dediler. Loş bir oda üzerimi çıkardım uzandım içeriye bir erkek doktor girdi ben memeler açık uzanmış halimin şokunu atlatamadan ellerinizi başınızın altına koyun dedi aha dedim kilit pozisyon sıçtın kızım. yanımda sandalyeye oturdu jeli sıktı buzz gibi jel. bir yandan ekrana bakarken başladı konuşmaya evli misin çocuğun varmı ne iş yapıyorsun allahım dedim beni rahatlatmaya çalışıyor ama ben bende değilim ki o halde. neyse ultrason bitti peçete uzattı bana o anda bir gülme aldı ki beni gülmekten silemiyorum sinirlerim boşaldı. neyse sonuç güzel çıktı içim rahatladı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eheheh
      Bana da kadinin tuhafliklari komik geldi.
      Belki de ciplak olmanin gerginligi ile guluyoruz. Bilemedim. Sana da gecmis olsun,

      Delete
    2. Aaa şaşırdım. Bizim burda (emerika) öyle soyunmak falan yok. Malum buralar biraz tutucu:) Hastane gömleğini giyiyorsun, ultrasoncu geldiğinde kadın da olsa, erkek de olsa memeni asla açmıyor, hatta bazısı üstünü iyice örtüp örtünün altından ultrasonu gezdiriyor. İki eli de başın altına koymak falan hiç yok. Hangi memeye bakacaksa o el başın yanına konuyor. Sonra o taraf örtülüyor öbür tarafa geçiliyor falan.
      ltg

      Delete
    3. Her konuda riyakariz.
      Soyunma paravani bile yok hastanede. Hemsire doktor kim varsa onlarin yaninda soyunup giyiniyorsun.

      Delete
  6. Ya hızlıca geldim ve gelmemle gitmem bir olacak o nedenle yorumlarda yazan oldu mu bilmiyorum ama bizim çocuklarda öksürüğü tek geçiren, 1 adet soğanı küçük küçük kes, üstüne üzüm sirkesini dök ve yatağının baş ucuna koy, iğrenç kokuyor ve biraz gözlerin sulanıyor ama kesinlikle geçiriyor! dene bi. memelere sevgiler, aferim onlara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biz bir kere denedik. Kokusu ve suyu yuzunden dovceklerdi beni. Bitti oksuruk sayilir.
      Cok operiz, cok tesekkurler!

      Delete
  7. Geçmiş olsun. Öksürük geçmezse gluten alerjisi testi de yaptırmanı tavsiye ederim. Kuzenim de 45inden sonra çıktı. Selamlar sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim.
      Ö_ö
      Benim de cocukluk arkadasimda cikmisti. Hmm
      Ben sadece hastaliga bagladim ama gozlemleyelim.

      Delete