Thursday, March 30, 2017

Güzellik Sirlarim

Ankara'dayim.
Kardesim beni hava limanindan alip eve biraktiginda saat 15:30 civariydi. 17'de kadin dogum randevum vardi.
Bir yandan bana ozel yapilmis yemekleri yer, bir yandan annemi dinlerken telefon caldi.
Doktorum Sibel randevuya erken gelebilir miyim diye soruyor.
Hastane evin carprazinda. Hatta yazin ayagima terlik, elime dürülmüs para ile bakkala gider gibi smear'e gidiyorum.
"Hemen geleyim, 5 dakikaya oradayim" dedim. Tamam dedi.
Kalktim bir tuvalete girdim, oyalandim aslinda. Beni gorunce sasirdi. "Ne cabuk" dedi. Ben 5 dakika deyince hakikaten 5 dakika suruyor ama, hesapliyorum ciddi ciddi.

6 ay once mamografi cektirdigimi hatirlattim, mamografi icin randevularimi aldigimi vs.
Ve bugun sordum. Neden ultrason ve mamo istiyorsunuz?
Amacim ikisi birden neden diye ogrenmek. 
Belli ki ters bir sey var ama ne sormusum, ne de endise etmistim. Sagdaki kist buyukmus sanirim.
Gelmisken tabi muayene de olaydim.

Gectim meshur masaya. Elbette bacaklarim kismen acikta. Hemsire "cok kg vermissiniz" dedi. "Aslinda benim normal kilom bu" dedim. "Bir tek Dogu'da cok kg almistim (+5 ama etkisi yuksek) o da hareketsizliktendi". 
Sonra solumda duran hemsire bacaklarima ellemeye basladi. Ama kotu niyet yok. "Keske biz de boyle zayif olsak" dedi. Doktor da probe bir yandan icimde, metabolizma yavaslamasi vs konusuyoruz. Probe icimde ama bak!
Selulit konusu acildi.
"Biberiye cayi icin, bir haftada gozle gorunur etkisi var, soz veriyorum" dedim. Kadin yine durdu, soruyor nasil falan. Probe hala icimde! En nefret ettigim muayene turu. Icsel ultrason!
Neyse, biberiye demistik. Soyliyim, kaynamis suya, iki cimdik biberiye atiyorsunuz. Gunde iki fincandan fazlasi zarar.
Bir de yesil cay + tarcin.
Hemsire bu sefer bacaklarimi selulit var mi diye sikmaya basladi. Portakal kabugu goruntusu ariyor. "Ay sizde yok" falan.
Neyse bitti muayene. Ayaktayim. Ama dedim "cok sk kg slip vermekten catlaklarim var. Icleri de yag dolu" bu arada, hep beraber kalcama bakiyoruz. Ben elliyorum, catlaklari gosteriyorum. Yasim 40 hatirlatayim.
Belime sardigim ortuyu kenara attim. Yani icimi disimi gordunuz zaten. Ne sakliycam artik?
Sonra ben giyinip, iceri gecince doktorla bu yasa kadar spor yapmadigim ama hareket icin yurudugum vs konustuk.
"Ha bir de yoga yapiyorum ama oyle ohmmlu falan degil. 5 Tibet Ritueli" dedim.

Doktorum bugun durgun ve mutsuzdu. Sorunlu hastasi varmis. "Hemsireye tum bunlari hatirlat" dedi. Beni de ucret ve mamo icin girise kadar gecirdi. Sonra da aldi cantayi gidiyor. Soldaki asansorlere dogru seyretmisti ki, vaz gecip merdivenden cikti :)

2008den beri bu kadina acarim (ahahaha) ama ilk defa bu kadar sohbet ettik. Her daim makyajli halde olan kadinin bugun saci benim gibiydi.

Gecen gun Ank'dan gelen eski sirketten arkadasim da, "ya J biraz kendine bak. Is cikisi sacina bir fon cektir, yanaklarina botoks yaptir" falan dedikten sonra zaten buraya alisverise de gelmistim. Ama su var. Isten 7de cikmis oluyorum. 9da uyuyorum. Fon ne amcla cektircem? Is yerinde zaten o kadar erkek ve baret..
Ama doktorumun sacini gorunce de, kendime bir kalkisma planliyordum.

Eve donup, eskilerimi degil, giymedigim kiyafetlerimi degerli bir arkadasim icin ayiklarken gecen senelerde alip kenara koyup unuttugum kiyafetlerimle yuzyuze geldim.
Annem de "al ben bunlari giymiyorum" diye iki de tisort verince eski kurumsal sirket kiyafetlerime donmus oldum.

Ha bu arada, mamoyu tek meme icin cektirdim. Yarin ultrason var. Bir de kardiyolog. Benim eski prof hastaneden ayrilmis. O yuzden yeni bir kalpci sectik gecen gun. Yanimdaki cocuk "neden onemli ki birisini secin iste" dedi. Cocuk Izmirli tabi. 
"Oyle deme B. Ben ona kalbimi vericemmmm" diye bagirmistim.
Yarin da ekg falan.
Ilk gun boyle gecti. Yegenime keceden Elsa yaptim aksam. Izmir'in ilcesinden herhangi bir sey de alamadigim icin evdeki ivir zivirlarimdan bir kismini ona hediye ettim. Zaten 3 yasindaki cocuk bana ait her seyi merak ediyor ve begeniyor. Seneler once alip, yine kullanmadigim pembe renkte cuzdanlar, ici bos mucevher kutusu, aynali toka vs "sana Izmir'den getirdim" diye kandirarak cekmeceleri bosalttim. Win-Win!
O sevindi, ben de sevindim.

Sabah erkenden hastaneye gidecegim icin de artik gidiyorum.
Sonuclari yarin alirmisiz. Bence sorun yok. Oyle de rahadim panpisler. Memelerde asayis berkemal bence.
Sevgiler,
J, Ankara 30 Mart 2017


12 comments:

  1. bayıldım bu hikayeye ya. elleyen hemşire, örtüyü sıyırdım attım.
    sonuçlar temiz çıksın.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bugunku de ayri hikaye.
      Mamo iyi. Usgyi bekliyorum. 1 saate cikar.
      <3

      Delete
  2. Geçmiş olsun. Sağlık her şeyin başı.

    ReplyDelete
  3. Geçmişler olsun Jardzy. Yalnız babasının malı gibi bacak elleyen hemşireyi hiç sevmedim. Hiç hem de.
    Umarım güzel haberler alırsın .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler. Kadin cok sempatik ve kotu niyeti yoktu. Olsa ben susmazdim.
      Haberler iyi. Sorun yok.

      Delete
  4. usg? nasıl sonuçlar. bu arada benim selülitler ağzıma girecek .:D bir hal çare bulmam lazım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyi, sorun yok.

      Biberiye cayi, bol su ve hareket! Bisi daha var, mail atayim.

      Delete
  5. Sen onu bırak, 4 senedir gittiğim jinekolog adamcaaz doktor her sefer benim bacaklar V şeklinde açıkken ve mütemadiyen smear almadan hemen önce RTE ve Türkiye politikası konuşuyor! Ciddiyim yahu, zaten streslenmişim bir de RTE ve ne olacak bu ülkenin hali.. Kabus gibi.

    ReplyDelete