Sunday, March 19, 2017

Özlememisim

Uzun zamandir hasta olmamis ve bu durumla kasim kasim kasilarak dolaniyordum.
Son 1 aydir ozellikle cevremde surekli burnunu ceken, hunharca sumkuren insanlar varken, meh diye burun cevirip, "gunese cikmadiginiz icin hep bunlar" diye de cemkirmistim. Cunku benim hala bikini izlerim duruyordu. Hala duruyor silik silik. 

Tum bu mikrop alisverislerine karsin; (bana mikrobunu paslayana iade etmistim), dun malum Izmir havasi, sirtimdan bicaklandim.

Elbette yurtkici kargo evde olmadigimi bile bile, kargomu eve getirip, "cok zahmet ettik ama evde bulamadik" notunu kapiya yapistirip gitmisti. Hem de dorduncu kata bile cikmislar. Oysa kapida guvenlike birakmalarini 30 kere soylemis, 30 kere de biraktirmis olmama ragmen.

Pazara gidip en sevdigim ama annemle kucuk kardesimin alerjik oldugu sebze olan baklayi aldiktan sonra, ayagimi suruye suruye kargo subesine gitmistim. Her yer kutu. Hatta cam vitrin boyunca kutulardan duvar ormusler. Sanirim sogugu, sicagi bu sekilde onluyorlar. O yuzden ozellikle buyuk teslimatlari yapmiyorlar. Tek kelime konusmadan biri kangal kopek ebatinda olan kutularimi aldim. Hava sicak. Attim ceketi, kapsonluyu yan koltuga. Cami da indirdim. Indirmez olaymisim.

Evin onunde de torbalar cok olunca, ikinci kez asagi indigimde sirtima batar battigini hissettim. En son da, kutsal kas-biyik aldirma gunu icin kuafore gittigimde son mikrop alisverisimi tamamlamis olabilirim. Bu kadinlar kesinlikle maske takmali. Bu kadar yakin temas manitalarimizla yapmiyoruz ayol.

Aksam ustu usumeye basladim, az da burnum akiyordu. Bogazim da aciyordu. Limonlu tuzlu gargara yaptim. Is yeri hekimi kizsa da, 2 adet 300luk coraspin aldim, yattim. Gece bogaz acisi ile uyandigimda, banyoya biraktigim limon ve tuzla tekrar gargara yaptim. Sabah erkenden uyanip, yine ayni.

Limonlu su icip, kahvalti sonrasi kiwi bombasi, tekrar coraspin ama tek bu sefer.
Ve 1 litrelik ihlamur ve bilumum bitki cayi yapip ictim.
Bir yanimda karton rulosunun ici dolmus tuvalet kagidi bir yanimda ihlamur cayi var.
Basim zonkluyor, burnum kirmizi ve onu da genzime kadar hissediyorum.

Ne guzel unutmustum hasta olmayi. Yarina kadar iyilesmeyi umut ediyorum.

Ankara da karli ve soguk olunca erteledikce erteliyorum. Hic gidesim yok. Ama memelerim de aciyor. Gitmek zorundayim.

Mizmizlanmami tamamlayarak dinlenmeye cekiliyorum. 

20 comments:

  1. Nasıl başardım bilmiyorum, Kıbrıs'ta yaşarken hiç hasta olmadım. İzmir ise beni yerden yere vurdu 2 senedir. Fakat hasta olmanın tüm acıklı yanlarını geçersek, gizli bir hoşluğu da var sanki şu battaniye altı (yukarıdaki şekilde görüldüğü gibi) hallerin. Bir dingin, huzur, sessizlik, sakinlik.

    Geçer en çok 2 güne. Geçmişler ola.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim.
      Keske iki gun surse. Surekli burnum akiyor. Kafam cok agriyor vs.

      Delete
  2. Ayyyynı ben. Muhtemelen virüs bile aynı. Bende de boğaz ağrısıyla başladı. Çok geçmiş olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana da cok gecmis olsun.
      Kafam cok fena kafam. Sabaha bitsin lutfen.

      Delete
  3. Geçmiş olsun Sayın Jardzy. Aslına bakarsan iki-üç yılda bir nezleydi gripti olmak iyidir, bağışıklığı güçlendirir. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim Sayin Yegen Bey,

      Isler o kadar yogun ki, hic vakti degildi. Ustelik Ank'ya gelecektim.
      Guclensin bakalim madem :((

      Delete
  4. Geçmiş olsun.. izmir in havada kızına güven olmaz
    lafını boşa dememisler. Ben daha hasta olmadım ama izmir bu belli olmaz hiç ummadığm bi yerden carpabilir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah Izmir! Ben de İzmir kızı sayılırım :D Burada büyüdüm.

      Delete
  5. İzmir beni de mahvetti bu sene. Şubatı hasta geçirdim.
    Çok geçmiş olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Size de geçmiş olsun.
      Bugün ekinoksmuş.

      Delete
  6. Geçmiş olsun, bir kabın içine taze zencefili bir parça kesip bir limon suyu ve bir kaşık bal ile karıştırıp koy, bitene kadar kaşı kaşık iç inşallah bir an önce sağlığına kavuşursun...Sana söylemedim, kargocu beni aradığında öyle atarlanmıştı ki :)) neden bu hanıma kargo yolluyorsunuza getirdi:)) Kaş bıyık için kuaförden başka köklü çözüm ne olabiliri düşündün mü, kuaförden sonra yüzüm hep sivilce ile doluyor...Ben de hafta sonu Ankaraya gitmek istiyorum, umarım kontrollerin iyi sonuçlanır...tekrar geçmiş olsun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ayse.
      Kargocu benim favorimdir, niye oyle bir sey yapti ki sasirdim. Her seferinde arardi, bir tek senin kargon icin aramadi. Killanmaliydim.
      Killarima gelince, cok killi degilim. Dogu'da lazerden epey yedim. Su an zaten tuy azaltici kullaniyorum. Yazin sorun olmuyor da, kisin da aslinda cevremde herkes erkek olunca birbirimize burun bukuyoruz.
      Ben hala ne zaman gidecegime karar veremedim. Gidersem haber ederim.

      Delete
  7. Geçmiş olsun. Kış giderayak yapmış numarasını.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler. Iyi tarafindan bakalim, kitap okuyorum rahat rahat. 2 gun rapor aldim.

      Delete
  8. ya evet, ben de ortalıkta hasta olmam diye geçinip son 2-3 senedir her kış 1 kez yatak döşek yatıyorum. böyle karma olmaz olsun J bacım, nerde yanlış yapıyoruz?! acil şifalar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karma bize cakiyor bence.
      Ben cok yargiladim herkesi. Etrafimda surekli aksiran tiksiran burun ceken adamlar vardi.
      Burda yanlis yapiyoruz.
      Herkesi sevgiyle kucaklamaliyiz (not literally) :D

      Delete
  9. O gece şu ünlü sirke-limon-bal-tarçın karışımından içseydin iyiydi.
    Bu kış üç beş kez o şekilde öteleyerek hiç grip olmadım.

    Bu saatten sonra istirahat en iyi tedavi. Çok geçmiş olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Her hasta oldugumda apisip kaliyorum.
      Baskasina tavsiye verirken bilgi guldur guldur ama kendim olunca unutuyorum ne yapmam gerektigini.
      Aksam oldu, kotuledim yine.
      Cok sagol.

      Delete
  10. Tek kanallı dönemde idi herhalde, televizyonda bir film vardı. Adamın biri hastalanıyor, mikrop ordusu vücudu işgal ediyor. Akyuvarlar da savunuyorlar. O film (film miydi ondan bile emin değilim, belki Zeki-Metin'in çocuhlar aşu olmeaz, zeytunğlear!'i gibi bir kamu spotuydu) nasıl beynime işlemişse, her gripsel ve diğer hastalık durumlarında günleri kaderime şey ederek geçirmiyorum da kendimi ''bastır akyuvarlarım!'' derken buluyorum. Ve elbette mutlu son.
    Geçmiş olsun.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim Itg!
      Bu yorumu sabah okudum ve ben de bastir akyuvarlarim diye diye ev temizligine giristim. Ama yoruldum simdi.
      Benim de akyuvarlarim kazanacak!
      Burun akintisi bitti bile!

      Delete