Monday, April 24, 2017

Bu hayata niye geldik?

Insan Olmanin Kurallari


1-Sana bir beden verilecek: Onu begenebilir veya begenmeyebilirsin ama tum omrun boyunca onunla olacaksin ve ona iyi bakmalisin.

2-Dersler Goreceksin: Dunya tam zamanli bir okuldur. Dersleri zor veya sacma bulabilirsin ama ruhunun bunlara ihtiyaci var.

3-Hata yoktur, sadece ogrenmen gerekenler vardir: Deneme yanilma yoluyla turlu deneyimlerden gececeksin. Basarisiz olmak da basarili olmak kadar bu yolculugun bir parcasidir.

4-Bir ders ogrenilene kadar tekrar eder: Alamadigin dersler degisik sekillerde hep karsina cikacak.

5-Ogrenmek hic bitmeyecek: Yasadigin muddetce dersler hep var; yaslansan da dersler hic sona ermez.

6-Buradan daha iyi bir 'orasi' yok: Dunyada nerede gidersen git, ic dunyani da beraberinde goturdugun icin derslerden kacamazsin.

7-Baskalari sana hep ayna tutacak: Baskalari sevdigin ve sevmedigin her seye ayna olacak; kendini onlara bakarak goreceksin.

8-Bu yasamdan ne ogrenecegin sana kalmis: Sana gerekli tum araclar verilecek; aci ve guzel deneyimlerden ne ogrenecegini sen belirleyeceksin.

9-Cevaplar icinde sakli olacak: Kendi icini dinleyip, icindeki bilgelikle baglantiya gecmen gerekecek.


12 comments:

  1. Ortalara kadar sen yazdın sandım. Vay anasını Jardzy hayatı çözmüş helal olsun dedim. 7'yi bir yere asma ve her gün okuma ihtiyacı içindeyim.

    Budur bence.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1, 2 ve 4u ogrendim, gerisini de ogrenmeye devam ediyorum.
      Keske bu bilgiyi ergenlik oncesi alabilseydim :)

      Delete
  2. J süpper bir özetmiş bu. ilkokulda müfredata konsa hayat bayram olur, dünyanın dertleri biter. bak o derece iddialıyım :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabah kalktim ve tekrar sordum, benim hayatimin amaci ne? Hatta dun gece de sormus olabilirim. Sonra karsima inkilizcesi cikti. Ceviri ile ugrasamayacak kadar tmbel oldugum icin google ediverdim ilk cumleyi, ordan bir fb sayfasi ve daha neler neler.
      Yemin edderim kadin hayatin sifresini yazmis.

      Delete
  3. https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=279100285853509&id=221455428284662&substory_index=0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Facebook Icimdeki Tnarica sayfasinin 21 Subat tarihli yazisi..

      Delete
    2. benim laptop burden copy-paste etmedi :(

      Delete
    3. It's not you, it's me :)
      Kopyalanamama seysi var. Mail atarim.

      Delete
  4. Bu maddeleri genelde iş işten geçtikten sonra öğreniyoruz. Keşke daha önceleri öğrenebilseydik.

    ReplyDelete
  5. Bazı kişisel kişisel gelişme şeysleri sanki biraz ergen odası süsleme şeysleri gibi mi..? Ne bileyim, "neden?" sorusunun cevabı sanki daha deruuuun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nedenin cevabi level atlamak.

      Her gelisimizde bir veya birkac konuyu cozuyoruz.
      Benim bu seferki hayatim dabil penetrasyon gibi. Her seyin etkisi cifter cifter.

      O yuzden herkesin nedeni de ayni degil. Benimkilerden biri sefkat. Ama bunu az mi cok mu yapiyorum, onu cozemedim :)

      Kisisel gelisimin bazi seyleri bana da lame. Ancak bunu okuyunca, "hakkaten lan" demistim.
      En iyisi 9a odaklanmak :)

      Delete