Monday, April 24, 2017

Kilo Nedir, Nasil Verilir?


Bilge Jardzy cozumleriyle yine karsinizda sevgili hanimlar, beyefendiler!

Kendimi artik tamamen sizlere adiyorum ahshdhshshsh

Oncelikle, bir onceki yazida oldugu gibi kendinizi ve bedeninizi sevmeniz ve kabul etmeniz gerekiyor.
Ay gotum tepsi gibi dedim ben birkac kere. Tepsi gibi olmustu. O yuzden demeyelim boyle seyler. Yazik.

Ben kucukken, sanirim din kulturu ve ahlak bilgisi dersindeydik, ovretmen "bedenimiz bize emanet ona iyi bakmaliyiz" demisti. O vakitten beridir de bakarim kendisine. Ama bu saatlerce kosarim, mekik cekerim, orasini timarlarim, burasini yaglarim degil.
Tembellik benim gobek adim zira. 

Basliga donersek, kilo diye diye agladigimiz sey aslinda yagdir. Yagi kasa donusturmek, protein vs hic girmeyecegim. Her yerde yaziyor ama ben hala ogrenemedim. Yoksa yazardim :))

Derdimiz yaglarla oldugu icin, zaten artik hangi bolgemiz yagi once ve cok topluyor biliyoruzdur, degil mi aynasizlar?
(Aynaya bakip kendimizi sevelim diye boyle dedim, ki ben de pek bakmam)

O zaman napicaz? Yagdan kurtulacagiz!

Bedenimize tesekkur ederek, onu yaglardan arindiracagiz.

Ikinci kosul hareket. Meh ben de ayniyim. Ama basit hareketlerle bile degisim yakalayabilirsiniz. Kalkin bir fitforlife a yazilin demiyorum. 
Soyle ki; asansoru hayatinizdan cikartin. Elim kolum yuklu olmadikca ve sabahlari ayagimda ses cikaran pabuc olmadikca asansorden (diskolavetor)den uzak duruyorum ben. Son olaydan cok oncedir, Ank'da is yerinde bile merdiven severdim, 6nci katta calismama ragmen. Ah be ise yuruyerek gider gelirdim. En guzeli de buydu.

Konumuza donelim. Hareket edecegiz.
Aracimizi biraz daha uzaga park edecegiz, bakkala arabasiz gidecegiz, otobus, dolmustan bir - iki durak erken inecegiz (gun isiginda lutfen) gibi.

Ayrica Tanyeli bir ara tvde bulasik yikarken gobegimizi, kalcamizi sallamamizi onermisti. Bulasik yikamiyoruz artik ama dis fircalarken parmak uclarimda durup tabanlari yapistiriyorum ben mesela. Zaten elektrik supurgesi yetiyor Allasen!

Bu ve buna benzer hareketleri sevelim, sevdirelim. Gecen sene bu vakitler evde geri geri 50 adim atardim. O muydu bilmem ama cok ise yaradi.

Eh bu ufak tefek seylerin yani sira gunde yarim saat yurusek guzel bir sey olmaz mi? Ya da kosu bandi, evde uzerine kiyafet attigimiz ev bisikleti veya Japonkedi gibi bbg de yapabilirsiniz.
Youtube'dan benim favorim Fitness Blender ve her turlu beni darlamayan challangelar!

Hareket ettik, ciktiyi yakiyoruz ama girdiler?
Yani agzimizi torba gibi buzmeliyiz demek bu. Kutsal sandigimiz degerler hayatimizi boka surukluyor. Yani ekmek!
Ben kahvalti disinda ekmek yemem. 4,5 yasimdan beri boyleyim. Aliskanlik. Ama kahvaltida 1 somun yemisligim de vardir (bkz: doguda yasam).

Abur cuburlari hayatinizdan cikarinca siz de goreceksiniz ve gordunuz de, hemen bir degisiklik olacak. 
Belki narli, cilekli avokado salatasina hazir degiliz ancak bir yerden baslamak lazim. Ama o pizza cok kahpe, yemin ederim!

Bir de ac karnina tatli ve glisemik indeksi yuksek yiyecekleri yeyip, uzerine esas yemegi yemeyin!
Aksam 7den sonra yemek yememek yine bende 90 baslarindan aliskanlik. Gece 10da uyudugumu da hatirlatayim.

Ah o guzelim metabolizmim!

Ye ye, incecik kal gunleri arkada kaldi.
O zaman destek almak lazim, degil mi?
Yesil cay, biberiye cayi, cubuk tarcin hep guzel seyler. Tarcini duzenli kullanacaksak, 2 ayda bir ara verelim, karacigerimize zarari varmis.
Ben kakaolu dondurmaya bile tarcin dokerim. Dun bala da doktum. O zaman kafamda tarcinin tum kalorileri yok ettigi algisi olusuyor shahahaha cok salakca ama belki boyle yag yakiyorumdur. Hayat zaten inandigimiz seylerin butunu degil mi? Diktatore inanirsak, diktatore boyun egiyoruz?! Hayattan sikayet etmeyelim.

Yag yakalim, goge bakalim...

Greyfurt <3
Hastasiyim. Kisin yine okuzler gibi yemissem, arkasindan bir greyfurtu patlatirim. Ay gitti hepsi o hayvansal yaglarim ahahahahsgshs
Biberiye de cok acayip yag yakar. 

Yagi yag uzerinden yakalim!

Iste size Cagla Sikel sirri. Yagli bolgemize gece yatmadan evvel biberiye ve portakal yagi surup, kendimizi strec filme sarip, yataga girip (ohomm fetislerden sonra bahsedebiliriz) sabah tercihan soguk suyla dus alin. Tum vucut degil de, bel alti yeter, hasta olursaniz mesuliyet kabul etmiyorum.
Bir haftada bakiim noluyor! 
Once-Sonra yapip, paylasanlarin ellerinden operiz. Bu aslinda selulit savasi yontemidir sma nihayetinde selululut de deri alti yagi degil midir? Yok olasicalar!

Soguk su demisken, dustan cikmadan evvel bacaklariniza, memelerinize soguk su tutmanizi tavsiye ederim. Ben yapiyom mu? Hayir ama tavsiye ederim. Bacaklara tuttugunuz soguk su kan dolasimini arttirir.
Ya da usenmezseniz Eda Taspinar tarzi ile bacaklarinizi at kili fircasi ile fircalayip, kan dolasimini arttirabilir, selulitlere veda edebilirsiniz. O da olu hucreleri dokuyor. Dus icinde yapin bence. Ben yapiyor muyum? Hayir.

Bol su icin demedim ama icin. Yag yakmaz ama gunde 10 kere tuhalete goturur. Hareket olur. Bol suyun yaglara bir etkisi olmadigi tartisilmakta yakin zamanda. Ama nedir, su hayattir, pinar degildir! (Benim damacana pinarmis yah!)

Bir de gec kalkmak cok poroblem. Gunum heba oluyor benim. Erken kalkan yol aliyor. Kalkar kalkmaz da bir gerinin kediler, kopekler gibi. Bunlar guzel seyler.

Simdi ben de kalkacagim. Hareket berekettir ey cemaati jarzdy! Sevelim sevilelim.





12 comments:

  1. Ben şimdi bu yazıyı okuyunca başladım, herkese hayırlı olsun..

    ReplyDelete
  2. Kisin hergun bir greyfurt yerim ben. Bisey yaktigi yok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cozumleri tek tek degil, hareketi esas alarak denemenizi oneririm :)

      Gecmisi birskin gitsin, biriktirmeyin hicbir seyi. Gelecege bakin. Yoksa greyfurt neyi yakacak?

      Delete
  3. Tarçının zararı mı varmış? Ben de her şeye sürekli tarçın döküyorum; acayip severim. Hiç zararlı olabileceğini düşünmemiştim. Resmen aydınlandım! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Karacigeri yoruyormus. Ben de bayilirim.

      Delete
  4. Ben şu an küçük parmağımı sallayarak harekete başladım vallah, biraz zor oluyor ama yağ yakacağız ya idare etcez gari :)
    Kış boyu danalar gibi kilo aldım, ruhum diyete hazır değil, netcez J. hanım, aşırı harekete diz engel, netcez J. hanım :)
    Bana dert mi desene :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu tur durumlar icin de caremiz var Sevgili Leylak Hanim.

      Oncelikle diz ve kg almanin temelindeki soruna bakmak gerekir. Gozlemledigim kadari ile su anki yasaminizdan (cok da dogal olarak) urktugunuzu ve guvensizlik hissettiginizi dusunuyorum. Cok sert olmamistir insallah. Dizler bizi ayakta tutan parcalarimiz oldugu icin, guvenle ilerlemekten endise ediyorsunuz. Bir de kilo almak ayni sekilde evrende daha fazla yer kaplayarak aslinda sinsi sinsi size keyif veriyor olabilir.
      Neticede kendiniz icin endise etmeseniz bile, cocuklariniz icin endise ediyorsunuz bence.
      Ama bunlara gerek yok. Her kahraman diktator olur, her diktator kahraman. Tarih bu yuzden tekerrurden ibaret.
      Ve bir de NLP yontemi ile oturdugunuz yerden yag yakma cozumu var. Sol elden baslayip, sagda bitirme kosulu ile, parmaklarinizin arasini acin, acabildiginiz kadar. Her wkliniza geldiginde yapin.
      Bir de en sevdigim yontem su; koltukta otururken agit bir spor yaptiginizi hayal edin. Ya da acin spor kanalini, kosan, ip atlayan insanlara bakip, kendiniz yaptiginizi dusunun.
      Komik gelecek ama cocugu olmayip da, dusunce gucuyle hamilelik emareleri gosteren kadinlar nedir?
      Beynin beden uzerindeki gucunu asla kucumsemeyin. Karni, memeleri sisen, bulanti yasayan ve su doguran kadinlar, kadinlarimiz :)
      Korkunun ecele caresi yok. Salin gitsin biraz. Olmaz mi?

      Delete
  5. pek kompakt, pek samimi bir guide olmuş J hocam.
    2 üstteki yorumuna da ayrıca kopello!!!

    tarçınla düzeyli bir ilişkim var ama greyfurta ben de hastayım.
    bbg iyi hoş ama ne kadar sürdürebileceğim bilemiyorum. 37 yaşımdaki bilgeliğimle diyebilirim ki olay mutfakta bitiyor. yediklerimiz sağlıklıysa spor adına haftada 3 kere 20 dakka hiit de yapsak işe yarar. saatler harcamaya gerek yok.

    ama bol bol hareket şart. spor olmayan hareket yani. kesinlikle haklısın.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagolasin Egecim :)
      Bu ufak hareketler daha ciddilerine iter diye boyle yazdim.

      Hiit ti evde yapabilsem keske. Bu sefer de 7 dakika icin mi giyincem sokaga cikcam kismi basliyor ahahaha
      Gercek bir procrastinator!

      Delete
  6. Gidip su içeyim, sürekli unutuyorum.
    Ömürsün Jardzy ömüüürr:-)

    ReplyDelete