Friday, May 12, 2017

2009 Ekim | Benjamin

Demek zamanı gelmiş. Birçok şeyi burada açıklayabilirim.

Öncelikle Benjamin ile başlayayım.
Benim eşyalara isim verme huyum vardır çünkü ruhları olduğuna inanırım. Aracımın plakası İzm Dikili olduğu için H idi ve bir abim (ki en son Dikili'de yaşadığımda karşılamış ve köpekle ilgili hikayesini anlatmıştım 2 sene evvel), "J hanım madem plakası H imiş, hayırlı olsun adı da, Hayriye olsun" demişti. Öyle devam etti.
Benjamin de Nikon D60 fotoğraf makinesidir. O vakit manitam olan Dingiliz A.B. tarafından bana hediye edildiği için adı Benjamin'dir. Siyah eşyalar erkek, beyaz eşyalar kadın. Şu an bunları yazdığım çocuk laptop (Çinliler küçük yerine çocuk diyorlar) misal beyaz ve yine bana A.B. tarafından hediye edilmiştir, adı Matilda'dır. Hakikaten ne çok hediye almış %#+*€£#%! (beni çok aldattı o nedenle).

Ve Benjamin bana Ekim 2009da gelmiş. Bu cimri Dingilizin bana böyle hediye alması da tamamen benim şanslı olmamdan ötürüdür. Çok minnettarım, çok şükür.

İlk geldiğinde, o vakitler 28 gün aralıksız çalışıp, 10 gün tatil yapıyor idik. Zor geliyordu, 14ncü gün delirip, birbirimize giriyorduk. Çalıştığımız yer aynı, kaldığımız yer aynı. ilk başlarda muhteşemdi. Konteynerde partiler. Bir araya gelmek için yaş günlerini bahane edip, parti yapmalar vs. Sonra şirket o partilerin çok verimli olduğunu görüp, bütçe ayırıp aylık düzenli yapmaya başladı. 

Ondan önce bu asosyal sevimsiz halimden farklı olarak manik dönemimdeydim sanırım, paraları ben toplardım. Hem de en cimrisinden, en Yahudisinden. (En cimrimiz Yahudiydi, o nedenle) Hakaret değildir. Kendisi de kabul ederdi cimri olduğunu sevgili Andrew Bey.
Neyse, bir gün erken çıkıp sanırım, Kemah'a gitmişiz.
Maalesef Matilda'da fotograf yukleme sorunu var, tablete mail attim. Sirasi karisti.

Bu asagidaki Kemah'taki tuz madeninin girisi. Ocak agzi da denilir. Belki hatirlarsiniz, buradan bir madenci bana karsiliksiz 10kg tuz yollamisti. Ben de ese dosta dagitim. (Bkz: kedili mutfaklar)

Asagidaki de Seyahatname'de Evliya Celebi'nin Kemah hakkinda yazdigi seylerin girizgahi. Kendisi bu gezinin ilk, Benjaminin dis cekimlerinin de ilk fotografidir. 
Ayrica Benjamin benim ilk semi-prof makinem oldugu icin, yeri ozeldir. Bu sayede fotografcilik seruvenimi de izleyebilecegiz.
Bu da kurutuldugu alanlardan biri tuzun.
Yine eski yonetim binasi. Pazar gunu olunca kimseyi gorup konusamadik. Farkindaysaniz bekci bile yok. Herkes digerinin malina saygili. Hirsizlik yok.
Madenden ciktiktan sonra meshur Gulabibey Camii'ne girmistik. O sene tadilattaydi. Uzun kalamadik.
Bu da kimbilir Kemah'in hangi koyu.
Kemah Kalesi'nden Karasu <3
Ilce merkezinden sonra kaleye gecmistik. Sessizdi oralar da.
Yorgunluga ragmen az biraz yurumustuk. Baska da bir numarasi yoktu.
Kale kapisindan gecer gecmez bu kadinla karsilasmistik. Rehberimiz olan Gada Bey, kadinla iki lafladi. Biz de fahis fiyata fal baktirdik. Hic hatirlamiyorum bile. 5 kisiymisiz. Benim arabamla gitmisiz. Fotograflarda kale kapisindan 35 plakali Hayriye gorunuyordu.
Bu da kumbetler.
Ilce icinde de var ancak bu asagidaki Melik Gazi Kumbeti. Alt odasinda Melik Gazi'nin mumyasi var.
Ben girdim gordum. Belki de lanetlendim. Zira ya kitabede ya da Seyahatname'de oyle yaziyor!
Mumyayi gormem 2-3 sene sonradir.

Matilda'nin sorununu halledip, yaldir yaldir fotograf atmak istiyorum.

Bunlar Benjamin ile yapilan seyahatler. Benim Dogu'ya ayak basma tarihim Ocak 2009. 
Yazmistim, Ank'dan yatakli vagonda yer ayirarak trenle gitmistim temelli. Trenden iner inmez dusmustum.
Ilk gittigimde de ejnebilerle gitmis oldugum icin beni de ejnebi zannetmisler bir sure. Konusmama gerek kalmamisti Turkce cunku.
Vay be..
Daha neler anlatacagim.
Sevgiyle,
J.











10 comments:

  1. Banu Alkan sarısı.
    Benji'yle çok iyi bir ikilisiniz. Geçmişten geleceğe yolculuk.
    Daha önce yazdım mı, yazan oldu mu bilmiyorum, levhaların hastasıyım. Biri birini tutmuyor. Nasıl yapıyorsun?
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benji'nin cikardigi isi baska hicbir makine cikartamadi. Kuzum evladim benim.

      Levhayi anlamadim yav. Hangi biri digerini tutmuyor? Levha nedir?

      Delete
    2. Alttaki tag'ler. Blogger mı çevirmiş yoksa? Sen değiştirdin de bir sebebi var sandım.

      Delete
    3. 4 tane var zaten ve cvirisi de zor degil. Turkce benim levhalar. Bilemedim.

      Delete
    4. Bu postta dört tane var ama toplamda 1000 tane falan:) Neredeyse her postun ayrı bir tag'i var. Onu diyorum. Hani en altta görünüyor ya mavi mavi.

      Delete
    5. :)))
      Durum su, bazan tabletten yaziyorum. Web swyfasi uzerinden fotograf yukleyemedigim icin, app uzerinden yaziyorum.
      Bazan laptoptan. Laptop bazan en bazan tr klavye oluyor. O yuzden coklar. Ayrica hep ayni konuda yazmadigim icin (haftalik rapor, kitap, seyahat haric) kafama gore ekliyorum. Ve bir post aratacaksam mutlaka buluyorum.

      Delete
  2. Ahiii Benji <3
    Eskiden kendi fotoğrafını hiç koymazdın ne gizemli hayaller kurardım seninle ilgili! Bu eşyalara isim verme halinin bir de tanımadıklarımıza isim verme şekli var senle bende, onu da yaz!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seklim semalim haricinde yolda gorseler tanimazlar diye koyuyorum.
      Bir de kilo ile ilgili o kadar yazinca, ben olsam merak ederdim diye koydum. Onu da yazarim.
      Ay burlar les sicak oldu, deniz tatili icin cok uygun ;)

      Delete
  3. Ne guzel hep birlikte yolculuk yapmisiz :D
    Koy fotosuna bayildim.
    M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daha guzelleri de var da, Merkur bir gelsin. Yayinlayacagim.

      Delete