Monday, May 8, 2017

Haftalik Rapor | 20170508

Belki yine cok uzun bir yazi olur. Araya baslik atabilirim.

Cok sey oldu, bitti. Baktirdigim fal cikti. 3 kisi bir araya geldik ve beni isten cikardilar. Cinliler dahil, birlikte yakinen calistigim herkes bunun haksizlik oldugunun farkinda. Ancak bizim sektor cok kucuk. Iki gun sonra, konusmadigim bir adam, Dogu'daki eski isyerimde herkese anlatmis. Nereden, ne zaman duydun mubarek? Yemedin icmedin, laf mi yetistirdin?

Bildigim tek sey su; bu tur haberleri alip sevinen veya icinden hak etmistir diyen herkesin basina geliyor. Siz ne dusundunuz?

Ben daha 1 ay once Cinlilere adam ararken, isten cikarildigini soyleyen ve basvuran arkadasim icin demek basarili degildi diye dusunmustum cunku.

En cok Cinlilerle vedalasirken, "inanmiyoruz, saka yapiyorsun" deyip, elimi veda icin sikmadiklarinda bozuldum ve agladim :)

Bu sabah uzun zamandan sonra actigim fb hesabimda bu konu hakkinda uzun uzun yazdim, bana yapilanlari. Sonra sildim.
Balik bilmezse Halik bilir dedim.
Benim bu durumdan ne ders aldigim ya da almam gerekene odaklanmam lazim.

Aylaklik

Is olmayinca erken kalkmak, "off ya ise gitmesem", doktordan rapor alsaydim keske demek yok. Ise ve isyerime bagli degildim neticede.
Ilk yaptigim sey telefondaki alarmi kapatmak oldu.
Ben biyolojik saatli bir bireyim. Alarmdan once uyanirim ama bilincaltim ise gitmek istemedigi icin alarmi kurmadan yatmam. Nolur nolmaz, beynim is yokmus gibi davranir belki.
Kendini bilmek erdemdir. Heheh

Dolayisi ile kucuk odadaki utu yigini ortadan kalkti. Hayir utulemedim. Gomlekleri cekmeceye geri tiktim. Ev her daim temiz. Gunde 2 kere supuruyorum :) 
Ah o beyaz yer karolari ve dokulen saclarim! 

Ama ben erken kalkmaya devam ettim.

Iki kitap bitirdim. Ucuncuye basladim. Ama hidirellez yazim bozulmasin diye yayinlamadim.

Gelen Giden 1

Olay olduktan sonra kendimi yakin hissettigim iki uc kisi haricinde bagir bagir anlatmadim durumu. Cunku onceden yapilmis planlar vardi. Bana aciyip, degisiklik yapmalarini istemedim.

1 mayis icin program yapma diyen arkadaslarima onlar geldikten sonra soyledim. Programi benimle daha fazla vakit gecirecek sekilde bozdular. O haftasonu pazar gunu denize girdik. Gecen sene nisan basinda girmisim denize, bu sefer nisan sonu.

Hidirellez

Planim Izmir Fuar'da cingenelerle gobek atmakti. Plana dahil ettigim arkadas gec cevap verince, ben de cingenenin alasi bizim ilcede diyerek Izm'e gitmedim. Ilce planimi yaptigim arkadas da is yerinden 8de cikinca benim plan yatti. Cikip sokakta atesten atlayayim bari dedim. Itfaiye yasaklamis. 
Acik pencereden yanik lastik kokusu duyar duymaz sokaga ciktim. Atesi bulamadim. Yakilani gorup, sondurmus itfaiye. Kovalamaca oynar gibi ates yakmis, sondurmusler :)

Sokaklar havlayan kopek suruleri ile doluydu. Gercekten korktum ve eve dondum. 

Gul agaci olarak da, balkonda hidirellez gunu gonca veren gulumu kullandim.

Gelen Giden 2

Gecen hafta basinda da, blogda cokca bahsettigim, annem dedigim Dogu'daki eski isyerimden Muammergiller geldi. Gece 22:45te onlara ellerimle yaptigim isirganli boregimi isitiyordum. 
Yazmis olmam lazim. Bir gece saat 22:00de onlardaydim ve uykusuzluktan asiri huysuzken, aglamakli sekilde beni konteynerime birakmasini istemistim de, benimle cok dalga gecmislerdi. Onlarla olan iliskimde oldukca siradisi bir durum!
Saat 22de bedenim kendimi kapatiyor. Erken uyuyorum diye senelerce dislandim. 

Agziniza tukureyim hepinizin! Oh beee! Ahahaha ay valla rahatladim. 
Bir de laktoz intoleransima inanmayanlar. Sizin de agiziniza tukureyim. 
Tiksiniyorum sizden ahahahahah

Gelen Giden 3 ve Hidirellez 

Bu cumartesi de, uluslararasi boyutta biraderim, ruh ceyregim (birebir degiliz cunku) Cu, Cili ve bir Cinli daha beni gormeye geldiler. Zaten dileklerimi denize atmak icin sahile gidecektim.
Birlikte gittik.

Once ilcede alisveris yaptilar.

Cinliler gul yagini cok seviyorlar. Bilmem bizimkiler mi boyle! Cu "gul yagi alicam" dedi. Daha once dukkanda ilk alisverisimi yaparken, ufak bir tartisma yasamistim dukkan sahibi ile. Kafam cok dolu, mutsuz bir haldeydim. 

Neyse, is yerinden bir arkadas Cinlilere aracilik yapip, bu adamdan yag aliyordu. Ben de yine ayni yere gittim.
Cu elimizi kolumuzu doldurdu. Her yagdan aldi. Bu ne, bu ne, ne ise yarar diye diye. Baktim bu iste fena degilim gencler! 

Gul yaginin ufacik sisesi icin 17 tele dedi adam. Ben de kendime bir lavanta bir de cay agaci yagi aldim. Adam benden para almadi. Cu'ya gecirdi ama hesabi.
Hmm tamam dedim ciktik.

Baska bir dukkanin onunden gecerken, Cu ayni marka gul yagi gordu. Sorar misin kac para dedi. Girdim sordum. Cocuk, yine baska bir arkadasin araciligi ile Cinlilere yag satiyormus. "Normalde 5 tele ama size 4,5 teleden veriyorum" deyince, kaynar suyla haslanmisa dondum.

Cu ile gozlerimiz kenetlendi. Cok ozur diledim, defalarca.
Ama benimle alakali olmadigini bildigi icin konu buyumedi.

Ilk aktara 200tl birakip cikmistik. O yuzden onemli aslinda..

Bu ilcenin esnafi boyle iste. Ya da ulke olarak mi boyleyiz? Muze girisinde tam:5 tl, turist: 10tl miydi? 

Fal bakan kizin soylediklerinin gerisi de cikarsa, tasinacagim zaten :))
Evi seviyorum ama bence de vakti geldi. Bunu soyledikten birkac ay sonra tasindigimi blogu dikkatle okursaniz goreceksiniz!

Bu major etkilerin disinda, baska gelen giden de oldu tabi.
Dun mesela bir arkadasla disari ciktik. Fal baktirdigim kiraathaneye gittik. Kiz okuldaymis. Olmasa tekrar fal baktiracaktim.

Donuste cumartesi Cinlilerle gordugum mezarliktaki gelincikleri Zeugma'nin blogunda okudugum serbet ve receli yapmak icin toplamak uzere, mezarliga goturdum cocugu.

Adam izbandut ama korkarmis mezarliktan. Benim lise hayatimin yaz tatilleri Karabaglar'daki mezarlikta gectigi icin, sorun yok.
Birlikte gelincik topladik. Birkac tane de bocek toplamisiz.

Ben aksam yaptim serbetimi, recelimi. Tadina bakmadim ama hala.

Nane koklendirdim. Dun diktim, ama tutmadi sanki. Cinlilerle saksi aldim, gulumun saksisini degistirdim. Iste yeni saksi, gullerim ve gelincik serbetim.
Boyle ufak tefek seyler oldu, bitti. 
Aslinda cok eglenceli seyler oldu da, yazacak halim yok :))

Olmedim.

Ama en cok su soruya sinirim bozuldu:

"Eee? Napcan simdi?"

:)))
Buna gulmeyeyim de, neye guleyim aynalar?!

28 comments:

  1. Herşey de vardır bir hayır diyelim. Bakalım zaman nelere gebe :)
    Şerbet, gül vs. en bayıldığım işler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence de. Benim planim haziranda ayrilmakti.

      Recel sulu, az ama guzel olmus. Serbeti bekliyorum!

      Delete
    2. Ne güzel olmuş:) Güneş gören yerde bekliyor şerbetin.
      3 günden fazla tutma bence. Daha fazlası yaprakları mayıştırıyor. Reçeli de kıvam alana kadar biraz daha kaynatsaydın keşke.

      Delete
    3. Bu sabah alicam serbeti.
      Suzup kenara almam gerek sanirim.
      Recelin tadina baktim. Guzel olmus, sulu ama olsun. Haftaya arkadaslarim gelecek, onlara sunacagim :)
      Tesekkur ederim. Her sey icin <3

      Delete
  2. daha naapçan, dünya kadar şey yapmışsın yine :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslinda oyle. Majorleri yazdim ustelik <3

      Delete
  3. Hayırlısı olsun... Dilerim ferahlık ve güzellik eksik olmaz günlerinizden:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler!

      Hepimizin umarim.
      Su an parca parca cozuyoruz hayrini bir arkadasimla :)

      Delete
  4. Kökten bir değişiklik olmuş. Belki bazen budanmak, tazelenmek gerekir. güzel şeyler olacaktır elbet inanıyorum çünkü yaz geliyor. Güneş sımsıcak ısıtacak bedenini hücrelerin yenilenecek ve daha olumlu olacak her şey. Evrene yollanan mesajlara inanıyorum ben. Bak sana yazarken blog yazısı fikri oluştu bende. Gidim de yazıvereyim. Sevgiler. Her şey çok güzel olacak filmi geldi aklıma.. https://www.youtube.com/watch?v=SMc4MyF9r2s&list=RDSMc4MyF9r2s

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslinda henuz olmadi.
      Bu isi yapmak istemiyorum ama su an gelen her firsat yine bu yonde.
      Hayatimda ciddi bir degisiklik yapmayi istiyorum.

      Bence her sey guzel olacak :)
      Geleyim okuyayim ben de.

      Delete
  5. E ben ikinci paragrafta üzüldüm bayağı. Sonuna geldiğimde de geçmemişti. Tatlış Çinliler. Hayırlısı olsun, kapılar köprüler falan filan. (Bak bunu yazınca her gün günde elli defa aşığım dediği karısını şak diye bırakan engin noyan aklıma geldi ne alâkaysa). Son not olarak elefon bana yarın dolunay dedi, bir de okullu falcı kızdan randevu alabilor muiyiz?
    İçimden geçen, yazıya dökmeyi beceremediğim bütün iyi dileklerim senin için.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11 mayista Ist saati ile 00:47 dolunayda.

      Uzulme, her sey gorundugu gibi degil, herhangi bir sey de gorundugunun tersi degil :))

      Aslinda cok detayi var bu is hikayesinin ancak ankatarak kotulukleri cogaltmak istemiyorum. Cok mutsuzdum ama basariliydim da.
      Simdi yeni hedeflere yurume zamani.
      En buyuk dilegim Cin'e gidip aylarca seyahat etmek.
      Tesekkur ederim iyi dileklerin icin, sana celik ayna gosteriyorum :))
      Sevgiler!

      Delete
  6. kurabiye tarifi videomu açtım izleyebilirsin :))

    ReplyDelete
  7. İşten atılan insanın başarısız olduğunu düşünmem ekseriyetle. Mesela eğitim dünyasındabir sürü pırıl pırıl insan her sene kontratını yenileemiyor;çalışkan, öğrenciyle iletişimi iyi ve rojeleri güzel de yürüten insanlar. Ama okullar bile zaman zaman bunu tercih etmiyorlar. Geçmiş olsun. İnsan ilk duyduğunda biraz sarsılabilir. Ben tuttuğu işi en iyi yapmaya çalışan ama adımı zor atan biriyim. Bu adım atma işinin ustası japonkedi arkadaşımızdır. Ama sen de adım atabilen birisin anladığım kadarıyla. Umarım herşey de dileidğin gibi olur. Hepsi olmasa da bir kısmı diyelim. Alper Canıgüz'ün ve Defne Suman'ın yeni kitaplarını tavssiye ederimç

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler.
      Biraz once gercek sebebi ogrendim. Yine de cok sacma.
      Isten atilmak demeyelim de, cikartilmak diyelim. Cok sukur tum tazminatlarimi vd aldim.
      Kim bu insanlar bilmiyorum ama bakayim. Tekrar tesekkurler

      Delete
  8. ''Demek ki başarılı değildi'' diye düşünmek çok doğal da sevinenler karşılığını bulur bence. Kötücül duygular barındırıyorlar çünkü.

    Mevlana'nın sözünü yazmak geldi içimden:
    ''Her şey üstüne gelip seni dayanamayacağın bir noktaya getirdiğinde sakın vazgeçme! İşte orası kaderinin değişeceği noktadır.''
    Şu an bulunduğun nokta güzelliklere kucak açsın..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Silmemisim. Maillerin arasinda kalmis. Kasitli degildi.
      Kaderim degissin, hazirim :)

      Delete
  9. j. her şeyde vardır bir hyır. yolun aydınlık ve açık olsun :) kimmiş bu falcı kız hangi kıraathane .:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim.
      Kiz fal bakabildigini bilmiyor henuz. O yuzden kendime sakliyorum ahahaha
      Bizim ilcede. Gelcen mi?

      Delete
  10. Off yine cok geriden geliyorum Jardzycim... Hayirlisi olsun, demek ki yeni bir adim atman gerekiyormus hayatinin bu doneminde. Umarim cok yakinda harika haberler vereceksin bize. Sarildim sana simsiki.
    M

    Not: Fotodaki recel mi surup mu bilemedim ama rengi harika. Hep merak etmisimdir su gelincik surubunu. Afiyet olsun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canın saolsun Sevgili M,

      Gelincik surubu. Bir gun ikram ederim umarım :))
      Hayatımın bu kadar keyifli olduğu işten çıkana kadar bilmiyodum :D
      Öbdüm

      Delete
  11. Gerçek sebebi neymiş onu da bilmek lazım. Ama her şeyin hayırlısı. Belki yeni bir dünya kurmak için bir adım olacaktır.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ben öğrendim nedenleri ama buraya hepsini yazamanayacağım.
      neticede hala saçmalık.
      başladım yeni hayatıma

      Delete
  12. Oy oy oy neler olmuş ben görmemişim! Tatlıiım, şekerim, vakit varken çık gel işte biraz da buralarda dolan. Nasılsa yakında deli gibi çalışmaya başlarsın gene:-) Ay aman giden biten iş olsun. Sağlık, aşk, mutluluk şükür ki işe bağlı değil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Havuz ve deniz varken Ank'ya gelmiyim yaf.
      Ayrica gelenim cok. Sen gel.

      Delete
    2. Çok haklısın:-) Evet, ben kaçayım tez zamanda.
      Bak tez deyince tezim geldi aklıma ühühü.
      Yalnız bugünlerde iyi bir aşama kaydettim tezde; artık bitirebileceğime inanıyorum :-)

      Delete
    3. Elbet bitecek. Darlama kendini.

      Delete