Monday, May 1, 2017

Hidirellez 2017

Merhaba icindeki Samani oldurmemis sevgili arkadaslarim!

Yaziyi erken yaziyorum cunku cuma gunu yapmamamiz gerekenleri bilerek hareket etmeliyiz.

Hidirellez'de yapilmamasi gerekenler:
1- Evi temizlemeyin. Evi bok mu goturuyor, persembeden yapin ne yapacaksaniz. 

2 - Cepten para cikmasin. Ben otomatik odememi iptal ettim. 

3 - Cicek, dal koparmayin. Zaten hicbir zaman koparmamak lazim. Dusunsenize, cok guzel kokuyor, cok guzel gorunuyorsunuz diye biri geliyor kafanizi kopariyor! Ayrica bu biraz bencillik degil mi? Senin kopardigin cicegi ben goremeyecegim, koklayamayacagim. 

Yapilacaklar:
1 - Inanin. Dunyanin guzel bir yer olduguna, bu hayata da ogrenmeye geldigimize, biz iyi olursak tum dunyanin iyi bir yer olacagina inanin. Sevmediginiz biri mi var? O sevmediginiz sey sizde de mi var? Ay dur o farkli bir konuydu. Dunyanin hepimizin evi olduguna ve ona iyi davranmaya inanin. 

2 - Dogada olun. Sokaklar, Taksim, Alsancak doga degil. Medeniyetin cirkin yuzu. Biliyorum cogunuz iste olacaksiniz ama park da mi yok? Piknik yapsaniz ogle tatilinde? Cikarin o pabuclari, topraklanin.

3 - Dileklerinizi simdiden dusunup, kaydetmeye veya cizmeye baslayin. Eksik kalmasin. Ben bir vakit dergilerden, gazetelerden istediklerimi kesip hazirlik yapmistim. Bunun ayri bir adi bile var; hayal panosu :)
Sonra o dilekleri alip, gul agaci dibine gomun. Gecen seneyi hatirlamaya calisiyorum da, tutmustu o vakit. Hemen karsiya gecip, denize attigim icin olabilir tabi. Bu sene de basip deniz kenarina gidecegim umarim.

Para gomun, dala asin. Sonra o parayi suya atmayin, cuzdana koyun, harcamayin. Bereket getirsin. Ben bir kere kirmizi kurdeleye dikme isini geciktirdim, etkisini gormemistim. Dikip, cuzdana koyunca etkisi basladi.

4 - En onemlisine geldik. Gercek bereket, sahidim. Pilavdir, dolmadir, sarmadir yemekler pisirin. Gece yatmadan once bu yemegin icinde oldugu tencerenin kapagini acin. Ve sonra bereket girmesini istediginiz her seyin kapagini acin. Kiler, kiyafet dolabi, valiz, pasaport, cuzdan, ayakkabilik.. Ne isterseniz, ama en onemlisi Hidir ve Ilyas'in girip cikabilecegi iki pencereyi acmak. Gece pencereler acik kalabilir. Soguksa sabah namazindan once acabilirsiniz. 

Digerlerini biliyorsunuz zaten; atesten atlamak, gul dalina yuzuk asmak, tas ile gul dibine dilek cizmek...

Benim her sene diledigim bir dilek var. Dunya barisi. Ama icimdeki savas bitmemis olacak ki, o asamaya gelemedik.

Ne olursa olsun kotuluk dilemeyin. Size geri gelir :)

Gecen sene ne yapmisim bir bakacagim simdi.

Sevgiler,
J. 2017 (yine bir degisim surecinde iken)


16 comments:

  1. Şamanım sensin.
    Nedense o gece iki pencere açma kısmını okuyunca içim eridi. Bu dünyada diş perisine inananlar var ve hepimiz onlara imrenip onlar gibi olmak istiyoruz. Bu da benim fırsatım olsun.
    Bu arada sayende telefona ay takvimi widgetı yükledim. Yenisini dolusunu kaçırmayacağım. <3
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bizim inancimizdaki ana-babanin yastik altina koydugu paradan gercekleri var ne guzel ki!

      Dunyanin bizim gibi insanlara ihtiyaci var artik. Muhendislik donemi sona erdi. Spiritual olarak ilerleme yapmamiz gerek. Muhendisler dogaya zarar verdi.
      Biz sifalandiracagiz :)

      Delete
  2. Gül dalına kağıt ve bozuk para asmıştım bir zamanlar. Sabah ezan okunmadan önce al ve hane dışından ilk kimi gördüysen unutma eğer bereketli biriyse o senen bereketli geçer demişlerdi. Ha bir de mutlaka yeşil bişi olmalı gördüklerin arasında. Neyse yaptım sabah aldım gül dalından o keseyi. Başladım beklemeye. Derken bir nayloncu geçti ben el arabasında yeşil bir leğen ararken bi baktım ki adam yeşil tişört giymiş ve gerçekten o senem bereketli geçmişti.
    Dileği denize atmayı annemlerden bilirim hıdrellez sabahı Karşıyaka'ya geçer dileklerini denize atar gezerdik. Bu sene o ritüeli yapmayı düşünüyorum. had bakalım hayrlısı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa bu yesilli seyi bilmiyordum. O zaman biz de giyelim, gorene bereket olsun!
      Ben de sabah kagitlari alip, denize gecmeyi planliyorum.
      Ama once Fuar'a gitmek istiyorum. Umarim cingeneler gelir yine.
      Hayirlisi!

      Delete
  3. Canım Jardzy,
    İçimizdeki küçük şamanları uyandıralım :)Öperim,sarılırım.M.Mert

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim M,
      Ben de operim, sarilirim!
      Gelsin bereket, bolluk, adalet!

      Delete
  4. Biz iyi olursak tüm dünya iyi bir yer olur. Olay bu kadar net.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet blogun sol ust kosesinde de yazdimdi.

      Delete
  5. J'cim ne guzel anlatmissin hem yapilacaklari, hem yapilmayacaklari.
    Ben hep geriden geliyorum bu aralar ama yakaladim Hidirellezi neyse ki. Cok ihtiyacim var bu sene zira.
    Bereketli, huzurlu, guzel bir yil olsun, ve artik hakkaten dunya barisi olsun. Amin bin.
    Bu arada parayi kirmizi kurdeleye mi dikiyoruz? Bak bilmiyordum onu hic. Ayrica cuzdanimi da degistirdim, artik kirmizi degil. Oley!
    Imza:
    Mavi, pembe, beyaz Hint cuzdanli M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oleyz! Yakalamissin bu sefer!
      Ayrica beyaz giymeliymisiz de.
      Sifa olsun.
      Ben de ates pesinde kosacagim yarin. Dolmayi hazirladim, pisirmesi kaldi :)

      Delete
  6. Yine geç kalmışım :(
    Tencereler, pencelereler kapalıydı. Neyse ki dilek yazıp gül ağacının altına gömerim hep. Yüzde 99'u tutmuştur biliyor musun? O yüzden bunu hep sürdürürüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Neyine gec kaldin?

      Demek ki niyetin iyi, tutmus. Ben de buyuk oynadim bu sefer. Tutarsa artik farkli bir boyuta gecmis olacagim.
      Umarim butunun hayrina gerceklesir.

      Delete
    2. Yazıyı okumaya..
      Bilseydim diğerlerini de (tencere-pencere) uygulardım.
      Farklı boyuta en kısa zamanda geçmen dileğiyle..

      Delete
    3. Niyet onemli.
      Bak bakalim bu sene bereket olacak mi :)
      Bu yazilari aslinda kendim icin de yaziyorum. Balik hafizamla unuttugum oluyor cunku.

      Umarim guzel gunler goruruz beraber :)
      Iyi dileklerin icin de tesekkurler. <3
      Sevgiyle

      Delete
  7. Biraz biraz yapmıştım :-)

    ReplyDelete