Thursday, June 29, 2017

Haftalik Rapor 20170629

Sicaktan eriyorken, bari deniz kenarinda eriyeyim diye plaja gittim bugun. Plaj da plaj yani. Palmiye denizin kenarinda olsa tropik ada diye pazarlardik. 
Yine coskulu kalabalik Dikili'deydi. 
1,5 lt su (maalesef pinar vardi ve ben dehidrasyona karsi aldim mecburen) ve bir Efes Malt'a 19 tl verdim.
Sahile giderken arac buzlugumla gidiyorum. Iceri girerken kapidaki teyzelere bos oldugunu gosteriyorum. Sonra yemek alaninda icini doldurup, sahildeki en uzak sezlonga yuruyorum. Oyle de tembelim. Eger mahser pardon bayram kalabaligi yoksa, en sondaki ben oluyorum genelde. Ama yine de kalabalikti.

Yemek icin napiyorsun derseniz, onu ayagimiza getiriyorlar ama ben bu aralar tvdeki sahsiyetine asik oldugum Ben Fogle yuzunden kaya korugu yedim. Medeniyetten dogaya kacmis adamlarin yaninda bir hafta kaliyor bu Dingiliz. Ben de seyrediyorum. Keci kesip, yuzen 8 yasindaki cocuk mu dersin, ayi kaksindan aynin turunu tespit eden 50 yasindaki adam mi. Boyle boyle seyredip, sanki issiz bir adada yasiyormusum gibi hayal ettim.
Belirli bir kayanin ve etrafindaki taslarin arasinda cok koruk var. Kayanin uzerinde killerimi kuruttum. Kayadan inip, kaya korugunu koparip, denizde yikayip cig cig yedim. Lokantada avucla para veriyoruz mezesine.

Bu sahilde kil var. Dibini oydugumuz sevler kafamiza yikilana kadar, killeri avuclayip, islatip her yerimize suruyoruz. Ben sacima da suruyorum. Iste o vakit beslenme isini de yerine getirdim. 
Karsi adaya yuzdum. Yok, Midilli degil, ufak olan. Su vakte kadar kimse benimle gelmemisti. Ben de yalniz gittim. Ama adanin uzerine cikmadim. Etrafta yakinda kimse yoktu. Kaya baligina basarsam diye endise ettim. O kadar mesafeyi yalniz gittim de, bu neyin endisesiydi bilemiyorum.

Sadece onum ve arkam yaninca yanlari, goreceli acik renk kaldi. Nogger dondurma gibiyim. Dondurma gibi de eriyince, 3te terk ettim diyari. Oyun parki gibiydi zaten. Surekli cocuk gurultusu, anne cigirtmasi. Ben giderken hala geliyorlardi. Bayramin ikinci gunu Dikili'den Izmir yonune 20km trafik durmus. Inanirim. En guzel zamanlarinda yasadim Dikili'de. Sevincim ondandir. Artik yasanmaz halde.

Ben donerken yol kenarinda suratlari artik sicaktan patlamis iki genc otostop cekiyordu. Elbette ben durdum. Kizcagiz arkaya oturdu. Oglan one. Ogretmenmis, Bolu'dan gelmisler. Backpacker bunlar. 30 gunluk tatil plani yapmislar ama ikinci gunde vazgecmisler sicaktan. Ben de sanki yerlisiymisim gibi "gelmeyin yeaa Izmir'e" dedim ama cok nazikcene. Kiz artik tukenmis sicaktan, konusamiyordu bile. Onlari Candarli yolunda indirip, bitki almaya gittim. 

Balkon gulum öldü. Yaninda biten yabaninin uzerinde kafam kadar sumuklu bocek gorunce tiksinmistim. Kesip attim asagi ama gul icin cok gecti.
Bitkicide istediklerimi bulamadim ama yine de 4-5 sey aldim. 
Yaprak guzeli sandigim bitkinin adi hostes cicegiymis ahahahhaa

Internette en ucuzu 9tl olan kurdela cicegi 1 tl idi. Sarkan yerustu ortuculerden aldim. Balkon cam maalesef. Kuslar dusunce yardim almadan cikamiyorlar balkondan. Evde olmasam olup kalacaklar handiyse. Balkondan sarkitcam sukulentleri! 
Refujlerde eskiden kalmis kedi/katir tirnagi gordum Yenisakran'da. Haftaya yoldan asircam! Hep hukumet mi calacak!?
Toprak da aldim ama umarim zararli yoktur bunun icinde. Bahce topragi ile yari yariya karistir dedi. 

Sonra saksi aldim. Zira saksi da bulamiyorum. Hatta yavrulari peynir, cilek paketlerine ekiyorum. Bahce topragim bittti.

Toprakcimi aradim ve gun boyunca 5 kere konusamadik. Arkadasim olur kendisi. O acmayinca, ben Canakkale yolundayken dere kenarini kazan kepce gordum. Dere ne demekti? Dere alimüyom demekti! (Alüvyon) kenara cektim. Sahilden donuyorum neticede. Uzerimde mini sahil etegi ve degistirmedigim icin tisortu islatmis bikini ustumle kepceye dogru gidiyorum. Isin sahibi gibi gorunen biri vardi yiginin uzerinde. 3 metreye yakin. Adam ileride daha iyi toprak var dedi. Ilerledim. Agacin altindaki araclardan birinin yaninda iki adam daha vardi. 4 adam!
Edebimle egilip toprak alacaktim ki, kil ve kum dolu toprak. Egreti bir sekilde, kurek yerine elime aldigim saksiyla torbayi doldururken, adam yukaridan "bana verin siz, ben yapayim" dedi. Attim elimdekileri. Adsm yiginin arka tarafina gidip, kayboldu. 
Bekle bekle yok. Bana bir 5 dakika falan geldi. Bir ara sevimli! kepceci "kovayla toprak atayim mi?" diye benim yardimsever adamla dalga gecince, adamin ölmedigine emin oldum.
Torbayi da saksiyi da doldurmus. Verdi. Ben de fiti fiti karayoluna gittim. Beklerken bir agaci kendime siper etmistim de, gozleri ile yediler. Ne tuhaf degil mi bunu fark edebiliyor olmamiz? Demek nazar kavrami gercek.

Neyse, toprakci dere kumu benim bitkilere iyi gelmez deyince, bagajda biraktim. Yarina getircek umarim.

Boyle iste. Sicaktan baska degisik bunlar oldu hayatimda. Gerisi bazal metabolizma. 

8 comments:

  1. Merhaba.. geçmiş bayramın mübarek olsun. Bana da annem toprak verdi Didim'den gelirken kecilerin otladigi bir yerden almış toprağı. Saksı diplerine koydum. Buralar da sıcak arife günü gittik denize Urla ya güzel sakindi bayramın 2.gunu Gümüldür e gidelim dedik 1.5 saatimiz trafikte geçti. Bayramlar artık kaldırılmalı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben bayrami kaldirdim hayatimdan :) toptan iptal edilse super olacak.
      Toprak secmek icin kriter kecinin otladigi yer demek. Aklimda bu. Gulden yeni birseyler uremeye baslamis. Giyabinda oldurmustum ama sanirim sadece gunesten yandi. Simdi takipteyim bakalim. O yuzden atmadim.
      Bence is hayati da kaldirilmali.

      Delete
    2. Keçi ve kuzunun otladigi yerler neden toprağa bıraktıkları gübreler. Bir de cam ağacı altindaki toprak iyidir. Bilgin olsun.. ayy emekliler gibi çiçek bakımı konuşuyoruz :)) eh az kaldı benim de yavaş yavaş evriliyorum bir de beyaz şort aldım mı degmeyin keyfime

      Delete
    3. A-aaa beyaz sortun yok mu? Benim var ve cok sekilsiz. Tam emekli sortu.
      Negzel! Konu cok guzel.
      Mezarliktan calacagim sonunda, hala toprak yok.
      Bugun yabani sarmasiktan tepe celigi istedim, adam iki kokle geldi :))

      Delete
    4. Sakın mezarlıktan ne toprak ne de çiçek alma. İyi değil derler.
      Beyaz şoort hım peki saçların kısa ve küt mu? Bir de yakın gözlüğün boynunda boncuklu bı aksesuarla asili mı?

      Delete
    5. Aklima gelmisti mutlaka bir batili cikar diye. Hala topraksizim. Bu aksam getircem dedi. Bu sene sacimi uzatiyorum ama kestircem evet. Yakin gozlugum var ve boyna asmak iyi fikirmis ahahsgshjghggjhcg

      Delete
  2. ozendim ya.. basina buyruk hYat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 15 sene sonra sen de burda olacaksin!

      Delete