Monday, June 19, 2017

Hiyar

Eski is yerimden insanlar birbirlerine beni pazarda gorduklerini soyluyorlarmis.
Gecen yaslilardan biri ile karsilastim o soylemisti. Ama onunla sokakta karsilasmistik. Tam da kursa yazilmaya giderken.
Evet, gecen hafta kurstaydim. Ilce sosyetesi ile tanistim. Hamamin eski sahibi mi dersiniz, babamin ikinci karisinin benzeri mi, yoksa 10 sene once egitim verdigim stajer mi. Hem de yavrulamis halde tabi.
10 sene onceki halinde duran bir ben varim. Iyi mi, kotu mu bilemiyorum.

Kursta klimaya carpildim. Bu sene ikinci mi oluyor bu hastalik? Agzim, burnum akti surekli. Cok fenaydim. Yeni bitti neyse ki.

Ne evi temizledim, ne de cumartesi pazara gidebildim. Bugun pzt pazarina gideyim dedim. Zaten pazarda gorunen J olmaktan da rahatsizim. Fbtan mesaj atiyorlar ustelik, seni cumartesi pazarda gordum.  Aferim, gelip konusmamissin yaninda esin var diye, fbtan mesaj atiyorsun. Cevap vermedim. 

Sanirim bu ilcedeki kerhanade calisan bir kadinla benzesiyoruz. Pazarda en paspal halimle dolasirken laf yiyorum. Bana veeeeer bana veeeerr diye bagirandan sonra bugun, hiyar aliyorum. Yiyebilecegim hic bir sey bulamadim. Bir suru ot aldim. Evde 3 saksi nane var. Yine de nane, reyhan falan aldim. Salata yapacagim. Hiyar da alayim dedim. Malum diger adi salatalik.

Buldum bir tezgah, sakin. Seciyorum, yan tezgahtaki adam "agizda eriyen salataligi biliyor musun? Biliyor musun? Agizda eriyen salataligi?" Bir daha tekrarlamaya basladiginda adamin suratina baktim. Cunku guya sordugu adam, cevap vermiyordu. Gotune sokunca da eriyor mu diye soracaktim. Yemin ederim. Hatta alip hepsini suratina firlatacaktim.

Ustune alsan bir dert, almasan bir dert.

Anlamiyorum. Eve gelene kadar delirdim. Noluyor yahu? Ne demek istiyor bu adam?

Geldim evde yaptim salatayi ama kafamda donuyor laf. Sinirlendim yine aklima gelince. Neyse. Bunun da bir spirituel anlami varsa biri aciklasin. Cok sinirleniyorum.

Evdeki kaucuklardan biri bitlenmis sanirim. Yaprak alti yumurta doluydu. Supurdum yapraklari. 

Iyilestim, plaj vakti ama dunku yagmurdan sonra bugun parcali bulutluydu. Skildim artik. Is aramaya baslayabilirim. Bekeldigim bir is, kadin oldugum icin reddedildi. Gozlerimi devirdim. Cinlilerle caliscaktim. Cinlilerin talebini, asil is veren reddetmis. Birsey diyemedim Cinliye.

Ejderha boy atti iki gunde. Iki gunes gordu, kudurdu. Cogzel.

Yeni ay geliyor. Bu pazarda bitki bulamadim. Ama hala planlar yapiyorum.

Cidden dagda tek basima yasamayi dusunuyordum da, gt kadar ilce bile bu kadar guvensizken..

4 comments:

  1. Küçük yerlerde yaşamak büyük şehirde taşımaktan daha zor sanki. Aynı sokakta iki tur atılsa herkesin gözüne batma riski var. Kalabalık içinde kaybolmak daha kolay gibi.Kolay gelsin.

    ReplyDelete
  2. küçük yerlerde insanlar daha mı aç oluyorlar cinselliğe,sapıklığa vs diye düşünüyorum bazen. onlar kendilerini daha güvende hissettikleri için bu kadar cürretkar oluyorlar. sıkıyorsa bospa da söylesinler tezgahı kafasına geçiriverirsin. bende çok sinirlendim keşke söylemek istediklerini söyleseydinde bir morarasaydı pis sapık!!

    ReplyDelete
  3. Bu satıcılar çok fena. Belki bir anlamı yoktur. Biz yanlış anlıyoruzdur dicem ama, esnaf milleti gerçekten mecaz anlamda çok fazla imada bulunabiliyorlar. Takılmayın.

    ReplyDelete
  4. Bilemiyorum. Daha ortaokuldayken misir satan adamin da sozlu tacizine ugramistim.

    Biri yol gostersin!

    Belki de kadinligimi kabul etmem gerekiyor offf.

    ReplyDelete