Friday, June 30, 2017

Kuslaaaar

Sen kuslaaaar, hep düsen kuslaaarrr!

Bugun yine sahile gittim. Alnim artik komur gibi oldu. Aciyor. Ben gunes kremi kullanmiyorum. Sapkalarim da Ank'da saniyordum. Bulamadilar. Eve geldim, klimanin altina yaticam. Yatak odasi penceresi hep acik benim yaz kis.

Blog falan okurken hooop icerden bir kus gelip, lonk diye cama yapisti. Sonra yere indi. Cam da kapi cami. Sagdakini actim. Uctu soldakine carpti. Soldakini actim, sagdakine. Cami acinca bir de ne goreyim, yine serce dusmus.
Bende hata. Beni kus nasil anlasin!? Kapali camlarin onune perdeyi cektim. Kirlangic uctu, cikti.

Serce hala duruyor. Cok sakin. Hareketi az. Ne zamandir orada bilmiyorum. Ucuyor gibi gorunmuyor. O yuzden kutu kapagi ile cikartip, ucuramiyorum.
Buzluktan et cikardim. Cok az didikledi. 

Anasi babasi gelsin beslesin diye, camasir sepetimi yan aytirip, kus cikartmak icin kullandigim yapboz kutusu kapagi ile disarda biraktim. Eti de yanina attim. 

Bir bakayim dedim simdi. Cam ile sepet arasina skismis.
Delircem.
Soldaki cami acip sepeti aldim oradan. Zarar gormedi, sorun yok.
Bari bu kus yese de benimle kalsa. Bunu da olmeye birakmak istemiyorum.

Cam boyunca, yuvayi engellemeyecek sekilde balik agi alayim dedim de, ona takilirlarsa daha kotu. Dusunup duruyorum simdi. 

Ben Fogle guveni ile simdi ben onu elime de alirim. Sonra kafasini burkar, boynunu kirar, pisiririm falan. Yok yah. Yapmam. Korkuyorum. Ama elime almaya calisabilirim. Bu arada bu belgesellerden ogrendiklerimden biri de su; 
Kucuk kuslari tutma yontemi.
Lutfen hayvanlari bogazlamayin. Bu sekilde ne kadar sakin durduklarini ve size zarar veremediklerini goreceksiniz.
Yasasin BBC Earth ve Nasyonel Ceografik!

Evet, kuslar diyorum. Nasil onleyecegim dusmelerini. Balkon cami icin yerortuculer aldim. Toprak bekliyorum.


6 comments:

  1. kurşun döktürcem sana, nedir bu kuş teması?? neye işarettir??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belki de bencilligimden, benmerkezciligimden siyrilmam icindir. Baskasinin da sorumlulugunu almam gerekiyordur.
      Bunu da attim asagi. Yavasca indi ama sonrasini takip etmedim.
      Ayrica saksiyi gormussundur. Cozumu buldum. Tam yuvanin altina saksi aldim, 30 kg falan agirligi ahaha

      Delete
  2. bacım kurdun kuşun sorumluluğunu niye sen alasın be yaa, aklıma yatmıyor. bi bencilliğini de görmedim ben şahsen! bana daha çok kapanan bir dönemdesin gibi geliyor. bunca minik minik ölüm belki de sana engel olduğu için artık vedalaşman gereken, miadını dolduran eski bazı fikirlerin/inançlarındır?
    imza: freud

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok veda yaptim bu aralar. Olume uzun zamandir uzulmuyor ve inanmiyorum. Olemek uzere olan bir arkadasim icin cok dua etmistim. O zaman kadinin istirabini arttirdigimi fark etmis, birakmistim.
      Su son kitap ile her sabah bir seyi cozuyorum. Icime kapandim ama mis gibiyim.
      Yazsam herkes kaldiramaz bunlari diye sakin bir hayat sunuyorum insanlara :)
      kuslar, bitkiler vb...

      Delete
  3. bacım yaz da kafamızı karıştır. Lakin şu postun bile yeterince karıştırdı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yazilmisi var; Tanrilar Okulu :)))

      Cok ozet geceyim. Sene 2011de benim Çin ve Feng Shui ile ilk tanistigim donemler. Deli gibi jade tree aradim. Ulkede yok bulamadim.
      Iki veya uc hafta once internetten sadece ucuz diye aldigim sukulent, jade tree cikti. Geldiginde perisan haldeydi. Simdi hizla buyuyor. Yapraklar bok gibi ama onlar da duzelecek.
      Once kendini tani. Bu Japonez'in de eski blogunda yaziyordu sanirim. Sonra birak gelsin :)))

      Delete