Sunday, June 11, 2017

Toplu Tasima

Bilmem bilir misiniz, toplu tasima fobim vardi.
Bir kere Izmir merkezden, su an yasadigim ilceye, en parasiz oldugum bir vakitte, (2005) 200tl taksi parasi vererek gidip, gelmistim. 

Gecti o gunler. Izm'e gidip gelmelerimi Izban'la yapiyor, uzerine de metrosuna biniyorum. Ha bugun metroda, eski yasadigim yerin duraginda eskilerle karsilasma endisesi yasamadim degil. Kalbime inIcekti.

Neyse efendim. Kuzeyden guneye gittim. Iki gece farkli yerlerde kaldim ve ille de kendi evim dedim. Baskalarinin evinde kalmaktan rahatsiz olurum. Ancak ilki 90 senesinden beri arkadasim, dostum, en yakinim. Digeri kardesim. Yani hic sorun yok, saniyordum.

Kardesimin evinde kabus gordum. Gunduz niyetine anlatiyorum ozet halinde. Kapinin onune gelen ramazan davulcularina uzerimde bozuk para olmadigi icin, yanlarindaki tanidik araciligi ile 10 tl verdirtiyorum. Itiraz ediyorlar falan. Ben de kapiyi kapattip, iceri giriyorum. Birkac saat sonra kapi deliginden bakinca gittiler mi diye (cunku israrci bir yapilari vardi) apartman otomati yandi. Cingeneler kapinin onune cokmusler. Isik yaninda kalkip davul calmaya basladilar. Kaldigim yerde davulcu gecmesi mumkun degil, bunu da belirteyim.
Onlar kalkinca, neden bilmem kapiyi aciyorum, parayi aldiniz, ne bekliyordunuz diye. 4-5 kisi bunlar. Daha cok para ver diyorlar. Ben de yok diyorum. Sonra yaklasiyorlar bana, biri kapinin agzina gelip bicak cikariyor ve tehdit diyor beni. Bu adamlari aslinda cok iyi taniyormusum. Senelerce birlikte calismisiz falan.
Bicak cikinca ben geri adim atiyorum, kapiyi da aralik birakip kenardaki 100tllerden almaya gidiyorum. Ama aralik kapidan benim gizli yerimi gorebiliyorlar ve iceri giriyorlar, tamam diyorum, tum parayi alir simdi bunlar. Bir tanesini alip, digerlerini arkama saklasam diye dusunurken, oldurebilirler bile beni diyorum. Uyandim. Dusundugum guvendigim insanlar hakkinda bir daha dusunmek, daha tedbirli yaklasmakti uyandigimda.

Tabirlere falan bakmadim. 
Elimde kilic ciceklerimle metro ve izban evresini tamamladiktan sonra, ki izbanda 5 cocukla ayni vagondaydik, ruyam aklimdaydi hep, arabaya atladim. Hoslandigim muzikleri bagira cagira soyleyerek gidiyorum. Yolda birkac cocuk gordum. 4 kisiler ve otostop cekiyorlar. 

Ruyayi goren ben degilmisim ve daha 20 dk evvel aklima gelmemis gibi cocuklarin ilerisinde durdum. Bekledikleri yer de yol kenari. Onlar binerken arkada kuyruk olustu. Hatta birisi daha binmemis, ben hareket ettim. 

Eskisehir'e gidiyorlarmis. Amaclari Eskisehir'e gitmek degil, eglenceli sekilde otostop cekerek gitmekmis. Hee dedim, kemerini tak once. Kiliclarimi da aldim on yolcu kapisindan, kirilir belki diye. Bir sure gittik. Hicbirinden ses cikmiyor.
"Hakikaten cok eglenceli bir yolculuk oluyor" dedim. "Yoruldunuz mu?". Yine ondeki evet dedi.
Sonra onlari Manisa / Canakkale hangisi denk gelirse, belki birisi alir diye ortalik bir yere biraktim. Baska da konusmadik.

Annemin ablamdan asirdigi 3 kilicin ikisini kokleri ile bir saksiya dikip, hic aklimda olmayan bir dilek diledim. Digerini de 3e kestim. Dinlendiriyorum, yarin dikecegim lavanta tohumu saksima.

Onun disinda yegenimle bondaj yaptik. Birlikte uyumak istemis ben daha gelmeden. Ancak son dakika istemeyince, ki tum gece oksurmus yavrucak, ayri dustuk. Bana mektup yazdi iki tane. Bulamiyorum su an!
Bir de kollarimiza resim cizdi. Benim sol kolumdaki isteyebilecegim yalinlikta bir dovme oldugu icin fotografini cektim. Belki yaptiririm.


Cok begendim.
Sag kola da diger yegen kalem tutmayi ogrenince cizer.
Neden olmasin?!

Gelmeden evvel de enisteye fal baktirdim. Yazip, uzerine de mail attim. Bakalim bu seferki cikacak mi!

Iki gundur ortaya cikan saglik sorunlarimi, dis fircasi ile derz arasi temizlikleri (prens marka temizleyici muhtesem bir seymis) ve uzun toplu tasima yolculuklarini arkamda birakarak, huzur icinde evimdeyim.

Tasinma gormedi yalniz falda.

Ama ben bu hayatim ve gelecegim icin asiri heyecanliyim.

<3

10 comments:

  1. Geçmiş olsun kabusun.
    Kılıçlar bir metreyi geçince ev alınır derler.
    Bol yeşilli ve huzurlu günler. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oyleymis. Aslinda ilk kiliclarimi terk ettikten sonra ogrenmistim. Annemin agzindan kopukler cikarken ogrenmistim.
      Diger kestiklerimle ev isine gircem. Dikerken dilek diliyorsun cunku.
      Sen yapmis miydin?

      Delete
    2. :) Evet. Ev alırsın demişlerdi inanmamıştım. Bir yıl sonra aldık. Yalnız evin alınması çok muhtemeldi. Bilmiyorum artık :)

      Delete
    3. Benim ikisi zaten 70 cm. Ben tekne diledim ajahjkhhjgsjhgss

      Delete
  2. Nasıl kavuşmuş o öyle? Olurken davulculardan ben de korktum. Ayrıca geçmiş olsun depremi hissettin mı? Ben Üçyol metrodaydim yerin altında :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramazan kabusu davulcular.
      Ben evde koltukta yatiyordum. Asiri peynir yemis ve karnim davul gibi bayilmistim. Gelen telefonla uyanmis olmama ragmen gebes halde yatiyordum.
      Peki naaptim? Kimildamadim bile. Tv gitti geldi. Avizeler spin atti. Bildigin lamba kendi etrafinda tur atiyordu.
      Gecer dedim, kilimi kipirdatmadim.
      Cunku izmirde buyumus olmak. Bir de son kattayim. Ustumde cokmagir bir sey yok. Bakalim gece nasil gececek.!
      Metroda hissedildi mi?
      Senelerce merak ettim ve hic denk gelmedim yahu yeraltinda. Ya da belki bir kere. Hatirlamiyorum artik. Eski hayatimi sildim :))
      Hepimize gecmis olsun. Kilic cicegi cogalttim bu arada.

      Delete
    2. Bir Gün o davulculardan birine terlik atıcam hem de en sarı tuvalet terliklerinden..
      no panik ne güzel..ben evde olsaydım hemen koltuğun kenarında cenin pozisyonunu alırdım. ben de son kattayım 4.kat ama korkardım da bir de şu var hani iğne vurulurken iğnenin kola girdiği an vardır hem acı hem de tatlı bir uyuşukluk çok severim o anı. depremi de o ana benzetiyorum hep. hem sallanmaktan hoşlanıyorum dünya bir salıncak sallanıyorum ama bir yandan da resmen dört atıyorum :)))

      valla metroda hissetmedim anons yaptılar teknik bir arıza nedeniyle sürüş hızımızı düşürücez dediler. sonra bi istasyonda bekledik biraz.. ne zaman Basmane'den çıkıp hilale vardık herkesin telefonları çalmaya başladı aha sıçtık savaş çıktı galiba dedim :)))

      Çiçeğin hayırlı olsun okudum yat dilemişsin alemsin sen ya hayatta aklıma gelmezdi yat dilemek... eh olursa bindirirsin artık bir tur :p şaka bi yana çiçeğin tutmasını, dileğinin olmasını diliyorum canı gönülden..

      Delete
    3. Ben bir kere polise sikayet ettim, Dikili'de. Ahenksiz de caliyor dedim. Sonra her sahur bana ozel uzuuun uzuuun caldi 🙄
      Terlik islak olsun lutfen!
      Ben kimseyi aramadim. Ben iyiydim, herkes iyi olacakti ahaha
      Kiliclarim tutsun da, yat falan hic oncelik degil.

      Delete
  3. Hahahh:) Rüyalar ne ilginç oluyor bazen. Sürrealizmin dibi :))
    Davulcu olayı kabus yaa! Adam gibi çalana hiç rastlamadım. Hem herkes çalar saatini kurup kalksa olmuyor mu? Uyuyan bebekler var, yaşlısı var, hastası var. Başta ben, tanıdığım bütün oruç tutanlar aynı fikirde..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ruyalarim cok net. Sanki geceleri baska bir hayat yasiyorum.

      Davulculuk bence de kalksin. Konya'da kalabilir ama kulturel miras olarak.

      Delete