Sunday, July 9, 2017

Ev Bahceciligi | Bolum 3

Sanirim ucuncu oldu, emin degilim. Hava sicak, donup bakamicam. Ege'deyim...
Ahahaha
16bin Istanbullu Izmir'e yerlesmis.
Ben de orijinal Izmirli olmadigim icin artik kizamiyorum. Yine de kotu aliskanliklarini getirdikleri icin hakkim var cemkirmeye. Kosulsuz sevgi dersinden kaldim.

Kotu aliskanliklar:
Sokaga cop atmak
Hizli arac kullanmak (mecbur alisacaksiniz, sehir icinde cok radar var)
Korna calmak
Eskiden koy diye asagilayarak bitiremediginiz sehri hala asagilamak, ist'dan kalite getirdiginiz yanilgisi
Hizli hareket etmek (sizi kanser eder bu Egeliler)

Neyse, gelen sevgiyle gelsin ve eski aliskanliklarindan siyrilsin lutfen.

Benim kutuk Ic Anadolu, dogdugum yer Dogu Anadolu. Kime ne diyorsam, kucukken asker babamin asker arkadaslari hakkinda orali, burali diye konustuklarinda tuhaf gelirdi. Neden dogdugu yerde calismiyor diye. Ben yanindaki sehirde calistim 4 sene. Olmaz mi?
Insan evladinin sonsuz aptalligi iste.

Iste bitkiler. Cicekleri saksida da sevmedigime karar verdim.
Beni ceken yesil.
Kili$ bitkilerim.
Saksi degistirdim ancak bebekler öldügü icin emin degilim. Bu bitkiyle anlasamadik.

Biberiye icin olurum. Sanirim onceki hayatimda biberiyeydim. Oyle seviyorum. Icmesem, yemesem de benim olmalilarrr! Site bahcesi biberiye dolu. Yine de evde de olmali. 
Balkondaki kucuk orman. Ejderha bitkisini balkon bitkisi yaptim. Vallaha cok mutlu. Gul gunes yanigindan sonra tekrar bir horon vurmakta.
Leylak uc verdi de, cicek vermedi henuz.
Hostes ciceginin de derdi var ama soylemiyor. Sanirim yeri dar.
Sans bambulari ve bir tanesinden arda kalan. Kaucuk kardesimin bahceye dikilecek. Bir gecede bozuldu kendisi. Iki kaucuk birden yavrulamaya ara verdiler. Gunes bozdu bunlari da. Tepedeki yapraklar hala sarili. Guzel gunler gorecegiz. Bir tanesini suda koklendiriyorum. Aylar surse de, sabrim var kucugum.
Kus pisti. Bugun su da koydum kuslarim icin toprak guvece. Agizlari acik balkon demirine konuyorlardi. Bir sedum, birkac surungenden kus inis pisti. 
Bu da baska sorunsal.
Bir turlu dogru yeri bulamadim.
Yine yandi gunesten.  



9 comments:

  1. Bende evimde balkoda çiçek büyütmek istiyorum ama bir türlü başlayamıyorum. Bakımının zor olacağını düşünüp hep erteliyorum ne yazık ki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de oyle dusunurdum.
      Nane ile baslayin. Iki ssp naneyi bir saksiya batirip her swbah sularsaniz, gerisi gelir.
      Ben simdi kaktus pesindeyim. Ilk fotoda net gorunmese de, bu hafta onu dikmis olmak istiyorum!

      Delete
  2. Ben de evdeki bazı çiçeklerin yerini hala tam bulamadım oradan oraya taşıyorum saksıları. Bir de sıcak ve güneş çok vuruyor onları. Kaktüs tutkun için şu sayfaya bı göz at derim. Ediz Hun bile sıkı bir kaktüscuymüş mesela
    http://www.kaktusrehberi.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo tesekkurler. Ediz Hun cildirmis ayol! Adamin serasi var :)))
      Ben abartmak istemiyorum. Ev ormana donsun yeter. Sera isine girmicem :D

      Delete
  3. bacım sen bu işi süper kıvırdın bence. hedef seracılık!

    madem çemkireceklermiş niye o istanbullular izmir'e gelmiş?? ben izmir'e hep çemkiririm ve tam da bu yüzden geri gelmiyorum bak :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sera icin cok vakit var. Ama yapmak isterim tabi. Ben oturup bunlari cizsem daha keyif alirim.

      Sen Izmir dogumlusun, arada fark var. Bugun Izmir'e geldim. 34 plakalilarin nasil yol kapmaya calistiklarini gorunce cok sinirlendim. Tum nirvana basamaklarini geri dustum :)))
      Ben de gitmiyorum Izmir'e. Cevre yolundan Urla'ya geliyorum.

      Delete
    2. tüm nirvana basamaklarını geri düşmek :D hastasınız J başkan!

      Delete
  4. Anamın balkonunu köşesini bucağını cekip yollamak isterim. Çiçeklerle konuşma, çalma, çalmadan duramama hepsi burada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jardzy.pekkan et cimeyle atabilirsin.
      Yesil terapi <3

      Delete