Tuesday, August 15, 2017

Kaçan Uçak Küçüktü

Hafta sonu Ist'daydim.
Cuma gunu ucaga bindim, Avropa yakasinda indim. Planin basinda kendisinde kalacagim arkadasimla gorusup, farkli ve yeni arkadas grubumla zaman gecirmeye karar verdim. Aksam 8de Besiktas'inda bulusacagiz.

Benim gibi eski bir toplu tasima ve buyuksehir korkusu yasayan bir insan icin, ay biz sok!
Havabus diye bir sey varmis, uzun da bir kuyrugu olan bu otobuse binmek uzere beklemekteyken onumdeki yasli adam benimle konusmaya basladi.
Katar, Doha dogumluymus. Sene 1980lerde babasi buna bilmem kac bin dolares vermis, "git parayi harca, bitince gelirsin" demis. Bu amca da Izmir'e gelmissss. (Alt metin "ben cok zenginim).
Oradaki otel muduru, canim benim, adami Antalya'ya gondermis. Orada daha cok eglenirsin diye. Adam da gitmis, 7 ay icinde yemis parayi, ulkesine donmus.

Sonra otobuse bindik. Siranin sonundaki son 4 kisiden ikisi bizmisiz.

Benden once bindi haliyle, ben de arkadan gecikmeli gelince bana yaninda ayirdigi yere oturdum.
Ozetle adam Turkce biliyordu, beni Dingiliz sanmisti, ne isim vardi Ist'da. Calismiyorum dedim, o da calismiyormus. Emekli bile olmamis bok gibi para sayesinde. Bu arada adam hic Arap'a benzemiyordu. Sarisin bir Italyan belki (varsa oyle bir sey, sarisin Arap cunku).

Para toplamaya geldiklerinde benim parami odemek istedi. Biletciye itiraz edip, adami tanimadigimi soyledim. Biletci durumu anladi, benim parami aldi. Bizim ejnebi de, yok onun ulkesinde kadinlar para vermezmis de bikbiklerken, "Roma'da Romalilar gibi davranacaksin. Burasi Turkiye" dedim. Sustu.

Ulkemizde toprak alip, iki tavuk bir horoz, keci falan (benim hayalim!) yasamaya karar vermis. Geyikli, Edremit falan bakinmaya gelmis. Oooo hayalimdeki zengin, yasli erkek dedim. Zaten oksuruyordunda, yani gidici gibiydi ahahaha

Ben pek konuskan biri degilim. Adam da dili dondugunce konusuyor benimle. Ben pek soru da sormuyorum, koskocaman ve tekrar eden bir iliskiden cikmis ve saatlerdir yoldayim diye de yorgunum.

Izmir'de o vakitlerde bir restorantta dinleyip, begendigi sarkilari dinletti bana.
Ilki Safiye Ayla'dan "Cile Bulbulum", ikincisi Samime Sanay "Bir Ilkbahar Sabahi". Bu arada otobusun arka koltugundan birindeyiz. Bu sarisin arap cep telefonundan yutubu acmis, hepimize dinletiyor.
Ben baskalari icin rahatsiz oldum. Toplumda hic tasvip etmedigim bir durumdur ofislerde bile izin almadan herkese muzik dinletmek. Zaten beden dilim konusuyordu. Adam solda, sicaktan boncuk boncuk ter dokuyor, ben sagdaki camdan disari bakiyorum.

Benden pek tepki goremeyince kapatti. Konusacak konu da bulamadi. Ben de Ahmet Ozhan'dan Omrumuzun Bahari'ni da calar diye bekliyordum halbuse!

Neyse, indim ben son durakta. O hic davranmadi bile. Iyi eglenceler dedi. Ben pesimden gelir diye kosarak indim. 

Aksam da Besiktas, Nisantasi'da geceledik. 3 gibi yatip 7de kalktik. Catalca'ya gittik ertesi sabah 3 kadin. Katildiigimiz calisma Pazar 13:00te bitecekti, bitmedi. Ben de ucagi iptal ettim. Bitkilerime iki gunluk su ve kendime Pazar gecesi evde olma sozu verdigim icin icim tuhafti. Ancak dogru hareketi yapmisim.

Harika bir h.sonu gecirdim.

Biraz afallamis durumdayim eve donunce.
Bugun icin planim su;
Ve o kadar cok yapacagim sey var ki! Olayin mahremiyetinden dolayi paylasamiyorum. Ancak sihirli degnegimin ucu temizlendi, calisiyor.
Cok sukur.
Birden yoruldum ve acilen kalkmam gerekiyor.
Optm by.




4 comments:

  1. Yaşlı, sarışın ve zengin Arap:))
    Yaşadıklarından kısa metrajlı film çekseler ödül alır :D

    ReplyDelete
  2. sevgili j, bu aralar hayatının akışını anlayasamda, mutlu olduğunu hissediyorum. hep mutlu ol ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgili Ahu,
      Bir surecten geciyorum. Herkesin gecmesini umarak :)
      Her zaman mutlu olalim <3

      Delete