Tuesday, September 12, 2017

Bitkilerim

Ben yine uzun bir yola gidiyorum.
Yol boyunca durmayi planlamiyorum, cunku giderken ve gelirken yakalamam gereken ozel durumlar var. Bir tanesi yegenimin yas gunu.
Eh gitmisken de bu sefer uzun kalmayi ongoruyorum bir aksilik olmazsa.
Her defasinda bitkilerim susuz kaliyor veya aklim onlarda kaliyordu.

Arastirdim artik. Yetmisti cunku ucundan bakicilik.

Sunu buldum, uyguladim ve olumlu sonuc aldim.
Bir kabin icine ipi sarkitip, ipi de saksiya denk getiriyorsunuz.

Ay icim rahat simdi.
Arabayi da yikattim. 1,5 sene falan olmustu. Bu konuda ayiplayabilirsiniz. Kabul ederim ama evime boyle yapmiyorum. Arabayi nadiren ve uzun sure kullandim. Bir de plaja falan gidince cabuk kirlendi bu sefer :)

Arabayi yikattim ve bir suru pet sise cikti. Kardayim. Hem saksilara su kabi, hem de temizlik.

Durgunluk var uzerimde.
Bir de icimde olumsuz hissiyatlar var.

Annem diyor ki, "iki kisiden dinledim, senin burcun Carsamba gunu hayirli haber aliyormus". 

Hmpff tamam da, hayirli haber vermeyen bensem, napiyim dedim kilisenin papazini :))
Hadi bakalim. Dedigim gibi bir sure yokum. Ege'de yine siddetli deprem olursa, bilin ki ben ordayim.

Sevgiler,
J.



6 comments:

  1. Ben bir ay bırakmıştım çiçekleri. Çözümüm seninki gibi pet şişeydi ama doldurup kapağını delip toprağa dikerek yaptım. Bütün çiçekler sağ. Hiç ummuyordum ama dayandılar. Sadece arapsaçı kurudu ama kökleri sağlammış, yeniden yapraklandı. Şu da asortik modeli: https://www.amazon.com/dp/B00CSXG6QE/_encoding=UTF8?coliid=I6BUFM7IIF8FG&colid=33PE0FAHKSDJY
    İçini ferah tut, iyi insanların başına iyi şeyler gelir.
    ltg

    ReplyDelete
    Replies
    1. A cok iyimis. Benim pet sise aramaktaki amacim oydu aslinda. Ters cevirecektim.
      Ama bazilarinin kokleri cok s1k. Icim elvermedi. Sarmasigima chopstick soktum ama zorladim.
      Ah arapsacim kurudu yahu. Saksisini da degistirmistim. Cok suladim olmadi, az suladim olmadi.
      Gece 4-5 kere cise kalktim. Neyin heyecaniysa, sanki sonunda ciddi bir sey var.
      Ay hadi madem. Planimdan erken kalktim. Trafige girmesem keske.

      Delete
  2. Aynı şeyi ben söyleyecektim. Koskoca dragon çiçeğim bile tam 1 ay dayandı. Geldiğimde toprak halen nemliydi. Saksıya göre büyük - küçük pet şişeleri ağzı tamamen açık, içi tamamen su doluyken ters çevirip toprağa sıkı sıkı sokuşturuyorum.

    Güle güle git, gel. İşlerin rast gitsin dilerim..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dragon dayanir ama hostes cicegi dedikleri, nane, reyhan, adacayi dayanikli degil.
      Saksida yer yok, ip gayet guzel calisiyor.
      Dondum ben.

      Delete
  3. Sevgili jardzy, kapı komşum taşınırken çiçeklerini çöpe atmıştı,( çiçek sevmediğini bilmeyen arkadaşlarının hediyesiymiş) hepsini çöpten aldım, ama çok acı çekmişlerdi birini kurtarabildim. Artık çiçeklerime baktıkça da seni hatırlıyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadin ne kendini taniyabilmis ne de "arkadaslarina" tanitabilmis diye yargilayiverdim hemen.
      <3 cicek/bitki seven insandan zarar gelmez

      Delete